Windows 11 Windows 11 / office 2021 komt eraan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De pc waarop ik win 11 heb geïnstalleerd is er eentje van 2009 met oorspronkelijk win 7 op (die heeft geen TPM geen processor die voldoet aan de eisen en geen UEFI) die daarna is upgradet naar win 10, en nu op een andere schijf win 11 met bovenstaande info van Tweakers.
Deze pc gebruik ik niet als werk pc maar is voor mij eentje om allerlei zaken uit te proberen.
 
De vraag van vandaag : Zal die in de toekomst de updates ophalen?

Maar zelfs als je niet in aanmerking komt, is er goed nieuws. Microsoft opende een "maas in de wet" voor iedereen die oudere pc's gebruikt. Als u niet wordt weergegeven als in aanmerking komend vanwege een ontbrekende TPM 2.0-module, kunt u het standaardupgradeproces niet gebruiken. Maar Microsoft is van plan om Windows 11 iso-bestanden te leveren en het zal u niet beletten om te upgraden . Je krijgt waarschuwingen, maar niets dat je tegenhoudt.

bron
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Beste JW
Mijn laptop is inderdaad al een 10-tal jaren oud (Acer. Aspire) maar werkt nog perfect op windows 10 versie 21H1
Ik hoop dat die windows 10 versie nog enkele jaren updates kan krijgen.
Bedankt.
 
Net win 11 geïnstalleerd met de methode zoals beschreven bij Tweakers .
Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een schone installatie

  1. Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
  2. Boot vanaf deze USB-stick.
  3. Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
  4. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
  5. Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
  6. Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
  7. Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.
Is gelukt, is zelfs geactiveerd, wel eerst moeten aanmelden met een account, heb deze dan gewijzigd naar local account.
Staat op een aparte schijf, blijf verder win 10 gebruiken op mijn SSD schijf, wil zien of er in de toekomst systeemupdates zullen gebeuren, daar daarover wel wat gepubliceerd wordt op het net dat dit niet het geval zou zijn.
op deze manier heb ik dat gedaan aan de hand van een filmpje op tiktok filmpje en die usb stick kan je daarna nog op andere pc gebruiken zonder dat je weer de melding krijg dat uw pl niet geschikt is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan