Windows 11 Windows 11 en office

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dit om een officiële versie gaat, dus met een legitieme licentie zal dit wel lukken, maar als je dit zal proberen met een crack of iets dergelijks zal dit niet lukken door Secure boot en TPM 2.0. Dit zal dit allemaal tegengaan.
 
Als dit om een officiële versie gaat, dus met een legitieme licentie zal dit wel lukken, maar als je dit zal proberen met een crack of iets dergelijks zal dit niet lukken door Secure boot en TPM 2.0. Dit zal dit allemaal tegengaan.
Ik ben de uitdaging aangegaan met Office 2021 te installeren op windows 11

Wat ik gebruikt heb is het volgende :
(Microsoft Office 2021 Pro Plus _Standard + Visio + Project v16.0.14326.20238 (x86 - x64))
Windows 11 build 21996.1 x64
op een Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz 2.73 GHz processor.
En installatie van office 2021 werkt gewoon.
Wat in melding #4 vermeld staat klopt niet.
 
Ik ben de uitdaging aangegaan met Office 2021 te installeren op windows 11

Wat ik gebruikt heb is het volgende :
(Microsoft Office 2021 Pro Plus _Standard + Visio + Project v16.0.14326.20238 (x86 - x64))
Windows 11 build 21996.1 x64
op een Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz 2.73 GHz processor.
En installatie van office 2021 werkt gewoon.
Wat in melding #4 vermeld staat klopt niet.
Wat klopt er niet? Is u office 2021 dan niet officieel dan? Heeft u pc TPM of is het Win versie waar geen TPM benodigd is.
 
Het is zo dat Secure boot en TPM niets te maken heeft met het al dan niet gebruik maken van een crack of illegale software.
Enkel cracks welke mogelijk een trojan aan boord hebben zullen waarschijnlijk tegengehouden worden door Microsoft Defender.

Secure boot checkt alle firmware ea software (OS) tijdens het booten, en de TPM wordt enkel gebruikt wanneer encryptie van belang is; bitlocker, wachtwoorden ea keys, ...
 
TPM kan gebruikt worden in combinatie met BitLocker en kan het boot proces controleren waardoor, net als bij “secure boot” rootkits zich niet kunnen nestelen in het opstartproces.

Secure boot kan gebruik maken van een TPM chip om bepaalde informatie (certificaten) op te slaan en terug te lezen. Naast Secure Boot kennen we ook Trusted Boot welke het verdere OS opstartproces beveiligd. Secure Boot + Trusted Boot noemen we Measured Boot. Om Trusted Boot uit te kunnen voeren is een TPM chip wel verplicht.

Micorsoft is best wel slim om de beveiliging op te schroeven.
Echter voor de consument een nadeel is dat ze recente hardware moeten hebben of moeten gaan investeren
 
Windows 11 geïnstalleerd met de speciale toevoeging, werd geactiveerd met een nieuwe licentie. Daarna office 365 geïnstalleerd zonder problemen, alles werkt goed
 
vogelrok :
We gaan er vanuit dat je een legale office 2019 of een licentie key hebt : kijk hier bij "aardbei" (dit lukt ook voor het activeren van een Office 2019 bij Windows 11)
Je kan ook Office 2019 hier downloaden https://tb.rg-adguard.net/public.php?lang=nl-NL
 
vogelrok :
Ik heb een legale versie maar mijn 3 activeringsbeurten zijn opgebruikt maar met een kopie van de store map beschreven bij aardbei lukt het steeds opnieuw te activeren !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan