Windows 11 Windows 11 netwerk

Hey
Heb 2 pc’s en een Nas in een netwerk gezet.de pc’s zitten in de juiste werkgroep,maar toch zie ik niets staan in mijn netwerk op 1 pc ,op de andere pc daar staat Windows 10 op zie ik ze wel staan.
Heb ook op de pc waar ik niets op zie staan de Nas verbonden met een usb en nog steeds is hij niet zichtbaar.
Ik kan wel via het ip,adres erop geraken voor de instellingen aan te passen. Maar ik er zo niets op zetten.
Wat doe ik fout
Bedankt
Goodpitcher

Ow. Idd een ouder beestje. De documentatie geeft weinig technische details. Maar....

Ik ga ervan uit dat die enkel CIFS/SMB1 ondersteund. Windows 11 (en ik vermoed windows 10 ook) heeft dit standaard niet enabled. Dit moet je via Windows Features extra enablen/installeren. Ik vermeld er wel bij dat de versie van dit protocol eigenlijk al een lange tijd als onveilig beschouwd wordt, en ten alle tijde moet vermeden worden. Of (SMB2) SMB3 gebruiken waar mogelijk.

Voorzie zowiezo ook toegang mbv username/password. Anonymous werkt hier ook niet in je voordeel moest dit toegepast zijn.

Open op de Windows 11 een Powershell terminal en voer volgende opdracht eens uit:

Code:
Test-NetConnection -ComputerName 192.168.x.x -Port 445

Vervang het IP adres 192.168.x.x door het IP adres van je NAS.

Als het resultaat goed is, is er netwerk wise geen issue. Maar dit moet eerst eens getest worden.

Terug
Bovenaan