Windows 10 Windows 10 versie 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik krijg al de melding dat ik de versie 2004 kan downloaden en installeren

mijn vraag is 2 ledig

wat is aan te raden of best , vanuit de cloud of vanaf het apparaat zelf zoals ik lees dat je kan kiezen
en 2 : hoelang zou dat allemaal duren
( want als je eraan begint moet je altijd erbij blijven )
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    53.1 KB · Weergaven: 393
Het lijkt erop dat jij twee dingen door elkaar haalt. Als jij Windows Update zelf hebt gestart en daar deze mededeling hebt gekregen:
1591790019238.png

Dan klik je daar op Downloaden en installeren.
Op die manier krijg je de nieuwe versie van Windows 10. En al je programma's en eigen bestanden zullen behouden blijven.

De afbeelding die in jouw startpost staat, toont echter iets heel anders. Die afbeelding gaat over een nieuwe installatie van Windows 10. Daarbij raak je al je zelf geïnstalleerde programma's en je persoonlijke bestanden kwijt. Is dat echt wat jij wilt?

Hoe lang het downloaden van versie 2004 duurt is afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding.
En die is weer afhankelijk van het abonnement dat jij hebt afgesloten bij je internetprovider.
 
effe een opmerking aangaande de afbeelding van de TS
indien men in versie 2004 via via instellingen >bijwerken en beveiliging>systeemherstel de keuze neemt "deze pc opnieuw instellen "
dan krijgt men eerst dit scherm te zien ... neem de juiste keuze .
Ashampoo_Snap_woensdag 10 juni 2020_21h25m54s_002_.jpg


na het maken van een keuze krijg je dan het scherm te zien van de TS .. (ik plaats deze nogmaals hier onder )

Ashampoo_Snap_donderdag 11 juni 2020_05h03m36s_001_.jpg


bij het kiezen van Downloaden uit de cloud zal de nodige Windows systeembestanden opgehaald worden .. hoelang dat dit duurt is van meerdere factoren afhankelijk ..
kiest men voor Lokaal opnieuw installeren dan word de instal.esd of de instal.wim aangesproken ...

*het is niet echt een "nieuwe " installatie indien je de keuze maakt "mijn bestanden behouden " een geheel "nieuwe " installatie verkrijg je enkel door de keuze "alles verwijderen " te kiezen of door een geheel verse installatie op te starten vanaf een installatie opstart medium maar hier wilt Microsoft stil aan vanaf ..

***wil je enkel de Windows vernieuwen met behoud van je "persoonlijke bestanden " en al je "geinstalleerde software" dan gebruik je best de Dism.exe opdrachten ...
hiermee worden dan enkel de Windows systeembestanden vervangen en blijft alles aanwezig ..


****opgelet indien je de optie cloud gebruikt ..
in het tweede scherm betreffende het downloaden van de Windowssysteembestanden van uit de cloud is er een optie om een schakelaar om te zetten van ja > nee
doe je dit dan word de schijf gewist zonder dat er een nieuwe installatie zal plaats vinden .!!
nadat je dus op Downloaden uit de cloud geklikt heb zie je dit scherm ..klik je vervolgens op "instellingen wijzigen "
dan zie je hetgene ik bedoelde betreffende deze schakelaar!

Ashampoo_Snap_donderdag 11 juni 2020_07h01m12s_002_.jpg


Ashampoo_Snap_donderdag 11 juni 2020_07h01m49s_003_.jpg


Ashampoo_Snap_donderdag 11 juni 2020_07h02m14s_004_.jpg


ga men uiteindelijk door met deze pc opnieuw in te stellen en men geeft hier voor dan ook het akkoord ..
dan zie je dit scherm indien je besloot om je persoonlijke bestanden te behouden ..
je krijgt dus ook een lijst te zien (indien je verder klikt op "Apps weergeven die worden verwijderd " welke je nadien opnieuw dient te installeren .
ga je akkoord met deze voorwaardes klik je op "opnieuw instellen "
Ashampoo_Snap_donderdag 11 juni 2020_07h17m54s_005_.jpg
 
Heel goed, maar het topic ging/gaat over het installeren van de feature update 2004. TS zit dus wel (hoe snap ik niet ?) op een totaal verkeerd spoor ! Kan best misschien eens terug van voor af aan beginnen en zeggen welke problemen hij tegenkomt ...
 
aangezien de TS een afbeelding geplaatst heeft betrekking een herstel optie aanwezig in de versie 2004 beschikt hij zodoende al over deze Mei update ..
bijgevolg kan hij niet nogmaals een melding krijgen dat deze onderdelen update beschikbaar is.
 
dag iedereen die reageerde
ik heb wel de verkeerde bijlage ingegeven
het is dus wel het bericht met die onderdelenupdate dat ik kreeg -zie nieuwe bijlage - , dat in het blauw dat ik meegaf is iets dat ik zag als in Google opzocht wat die versie juist inhield
sorry -

ps , ik lees ook TS zit op een verkeerd spoor , die TS , wie is dat , of is dat ik ?
-
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    33.1 KB · Weergaven: 230
dat had je dan toch wel mogen vermeld hebben dat de betreffende afbeelding van het internet kwam ..das een mens op een verkeerd spoor zetten !
*dit doe je anders nooit !
 
Mea Culpa , sorry ! verkeerd .........
eigenlijk dacht ik dat als je de update deed je dan dan op dat bericht ( zoals ik verkeerd doorgaf ) ging terecht komen en je daar dan de keuze moest maken , niet dus ....
 
Prima. Dan wil jij dus gewoon de upgrade uitvoeren naar de nieuwste versie van Windows 10. Versie 2004 is blijkbaar nu beschikbaar voor jouw computer.
Jij mag klikken op de link Downloaden en installeren.

Daarna wordt het proces vanzelf in gang gezet.
Het gehele proces telt een aantal stappen die elkaar vanzelf op zullen volgen. Jij was benieuwd hoelang het zou duren om die nieuwe versie te downloaden en te installeren.
Hoelang het in totaal duurt is niet alleen afhankelijk van de snelheid van jouw internetverbinding, maar ook van de hardware in je computer. Als jij een snelle processor hebt, ruim voldoende werkgeheugen en een SSD waarop Windows staat, dan ben je waarschijnlijk binnen een uur klaar.

Heb je traag internet, vrij weinig werkgeheugen, een trage processor en een gewone harde schijf, dan kan de upgrade wel 2 of 3 uur duren!

Ik heb gisteravond de upgrade naar versie 2004 uitgevoerd op een 8 jaar oude pc, waarin ik wel zelf later een SSD heb gezet.
Hieronder beschrijf ik de verschillende fasen in het proces:
  • Klik op Downloaden en installeren
  • Bezig met voorbereiden. 6 minuten
  • Downloaden. 10 minuten (mijn downloadsnelheid is 50 mbps. Dat is circa 6,1 MB per seconde)
  • Installeren. 37 minuten
  • Configureren van de update. 2 minuten
  • Updates worden uitgevoerd. 3 minuten.

In totaal was ik exact 1 uur bezig.
 
Dit is nog sterker afhankelijk van de software-installaties die al op de PC staan ! Want hij 'her-interpreteert' elke regel uit de registry of zo iets om te zien wat er moet mee gebeuren als je kiest voor behouden bestanden en dus 'upgrade'...

Ook op een oudere PC hier gisteren :
  • voorbereiden : 20 minuten
  • downloaden : ongeveer 15 minuten
  • installeren : 2 uur of zo iets
  • configureren : nog eens 2 uur
  • updates : nagenoeg niets, enkele minuten...
In totaal van 14 u 30 tot 19 u 30 ... met manuele interventies inbegrepen (klikken en zuchten ...)
 
ik lees ook TS zit op een verkeerd spoor , die TS , wie is dat , of is dat ik ?
TS is de afkorting van Topic Starter. En dat ben jij dus, want jij hebt dit topic gestart / geopend / aangemaakt.
als je kiest voor behouden bestanden en dus 'upgrade'...
De keuze voor het behouden van bestanden en/of programma's zal georguy helemaal niet krijgen, wanneer hij klikt op Downloaden en installeren. Al zijn bestanden en programma's zullen automatisch behouden blijven. Dat hoeft hij nergens zelf aan te geven.
Die vraag krijg je wel wanneer je bijv. een installatiemedium gebruikt (gemaakt met het Media Creation Tool) om de upgrade te forceren.
Georguy hoeft dat installatiemedium niet aan te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan