Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb windows 10 pro geinstallerd op mijn PC.
De letters van de iconen op het bureau blad wordfen weer gegeven als een soort 3d letters welke moeilijk te lezen zijn.
Kan ik deze veranderen in strakke letters zoals bij win 7 het geval is?
 
3d letters daar heb ik nog nooit iets van gezien of gehoord ..
kun je een afbeelding hier neerzetten zodat het voor mij duidelijk is wat er bedoeld word !
 
3d letters daar heb ik nog nooit iets van gezien of gehoord ..
kun je een afbeelding hier neerzetten zodat het voor mij duidelijk is wat er bedoeld word !

hier komt hij da nhttp://www.pctuts.be/ahttp://www.pctuts.be/attachment.php?attachmentid=15625&d=1447146722&thumb=1&stc=1sset.php?fid=14433&uid=14418&d=1447146722
 

Bijlagen

  • verkenner.PNG
    verkenner.PNG
    2 KB · Weergaven: 196
aan de letters zie ik geen verschil wat je bedoeld met 3D is mij dus ook niet duidelijk

klik eens rechts ergens op je bureaublad en kies beeld om te kijken hoe de weergave bij jou ingesteld staat van je pictogrammen

001Knipsel.JPG
daar kan je kiezen Groot Normaal of Klein (hier staan die op normaal)

je kan ook nog eens op aan persoonlijk voorkeur aanpassen klikken


0001Knipsel.JPG

kies in het volgende scherm thema's en dan instellingen voor bureaublad pictogrammen

hier kan je dan een ander pictogram of zoals (voorbeeld) standaard waarden herstellen klikken

2Knipsel.JPG
 
aan de letters zie ik geen verschil wat je bedoeld met 3D is mij dus ook niet duidelijk

klik eens rechts ergens op je bureaublad en kies beeld om te kijken hoe de weergave bij jou ingesteld staat van je pictogrammen

Bekijk bijlage 15626
daar kan je kiezen Groot Normaal of Klein (hier staan die op normaal)

je kan ook nog eens op aan persoonlijk voorkeur aanpassen klikken


Bekijk bijlage 15627

kies in het volgende scherm thema's en dan instellingen voor bureaublad pictogrammen

hier kan je dan een ander pictogram of zoals (voorbeeld) standaard waarden herstellen klikken

Bekijk bijlage 15628

Handelingen verricht Tekst blijft zoals in plaatje is aangegeven. 3d is misschien niet het juiste woord maar ik wil graag gewoon een strakke letter onder de pictogrammen en niet zo'n onduidelijke als nu het geval is
zie biiverkenner strak.PNGgaand plaatje
 
wat Ddragon bedoeld is dat je bij de systeemeigenschappen verder naar de geavanceerde instelling ga en vervolgens bij geavanceerd verder klikt op instellingen visuele effecten en daar dan het vinkje uitzet bij "vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken " uitzet ..
bevestig dit met toepassen en ok ..
hier onder zie je een afbeelding in het NL.

Ashampoo_Snap_2015.11.10_14h41m31s_001_.png
 
ga dan nu naar je beeldscherm instellingen
klik verder op geavanceerde beeldscherm instellingen ..
klik verder op tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen ..
zet het vinkje uit bij "vet" en bevestig dit

Ashampoo_Snap_2015.11.10_15h00m32s_003_.png

**in het dropdown menu kies je voor de pictogrammen
 
ga dan nu naar je beeldscherm instellingen
klik verder op geavanceerde beeldscherm instellingen ..
klik verder op tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen ..
zet het vinkje uit bij "vet" en bevestig dit

Bekijk bijlage 15633

**in het dropdown menu kies je voor de pictogrammen

Vinkje staat daar uit. Kan daar overigens niet wijzigen. Op hokje vet klikken wat nu aanstaat werkt niet. Ook bij titelbalken wijzigen aanbrengen in 9 kan ook niet
 
jij gebruikt dan wellicht de Windows 10 home terwijl ik de pro versie gebruikt ..
werk je echter ook met de pro versie dan heb jij dus de rechten niet om wijzigingen te doen aan je systeem.
 
wat ik ook nog gelezen heb

Windows 7
Met een ClearType-lettertype is de tekst op het beeldscherm bijna net zo scherp en helder als tekst die is afgedrukt op papier.
ClearType is standaard ingeschakeld in deze versie van Windows

dus het kan zijn dat die uitgeschakeld staat met instaleren Windows 10
die kan dan terug ingesteld worden via configuratie scherm
Knipsel.jpg
ik heb op deze pc nooit windows 7 gehad is aangekocht met 8.1 dus ken het verschil niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan