Status
Niet open voor verdere reacties.
Wiko View & View XL


Indeling:
Ook Wiko staat op het IFA met een stand met enkele nieuwe modellen te pronken. Het Franse merk waar ik het wel voor heb slaat dus een ander straatje in met de view reeks en gaat dezelfde weg op als de Samsung Galaxy S8 en bied een scherm aan in de verhouding 18/9 in plaats van de gebruikelijke 16/9. Dat bied enkele voordelen. Dat heb ik al mogen ervaren met met een S8. Dat leest veel makkelijker, waardoor ik den kdat dit wel eens de nieuwe standaard zou kunnen worden. Ik vind ook bij foto's nemen dat zo een 18/9 scherm wel beter is als een gebruikelijk 16/9 scherm, want je hebt de instellingen aan de ene kant dan de fotografeer knop aan de andere kant dat er eigenlijk maar weinig scherm over blijft om de foto te zien wat bij een 18/9 net dat tikkeltje meer en dus beter is. Dat zijn mijn bevindingen die ik heb ervaren met de S8 van een vriendin. Maar wat mogen we nu gaan verwachten van deze Wiko View en View Xl die
Prijs voor de View met 16 GB intern geheugen 179€ en 199€ voor de 32 GB versie
Prijs voor de View XL met 32 GB intern geheugen komt op 229€




Scherm:
IPS LCD capactief aanraakscherm.


Afmetingen:
View: 5,7'inch
view XL: 6” inch
Resolutie:
1440 X 720 pixels voor beide toestellen Daar het om een 18/9 gaat kan ik niet meedelen om welk type scherm het gaat. Daar is nog geen typeaanduiding voor, maar ligt in de aard van een HD resolutie als je de lengte iets inkort en de breedte ongewijzigd laat.
view: krijgt daarmee een mooie 282 PPI
View XL: krijgt hiermee eveneens een mooie 268 PPI, die ligt lager omwille van zijn iets groter scherm en ongewijzigde resolutie.
Bescherming:
Nietmeegedeeld.


Camera:
beidetoestellen krijgen:
Achteraan komt een 13 MP camera met LED flits en krijgt een zogezegde profesional instelling die op de 1 of andere manier het aantal MP zou kunnen opkrikken tot wel 52 MP met het zogeheten Super pixel. En krijgt ook HDR mee aan boord.. Maar wat er mag verwacht worden hiervan is nog onduidelijk.
De frontcamera wordt een 16 MP camera


Chipset:
Beide toestellen: Qualcomm Snapdragon 425


CPU:
Beide toestellen: Quad- core


GPU:
Beide toestellen: niet meegedeeld


OS:
Beide toestellen: Android 7.1 Nougat.


Geheugen:
view: 3 GB RAM en 16 GB intern geheugen of 32 GB intern geheugen.
Veiw XL: 3GB RAM en 32 GB intern geheugen. Of dit geheugen van beide toestellen uitbreidbaar is of niet kan ik nergens terug vinden.

Batterij:
View: 2900 mAh sterke Li-Ion batterij
View XL: 3000 mAh sterke Li-Ion batterij.

Sensoren:
niets over gevonden.


Bron:
Samenraapsel van allerlei sites.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan