Windows 10 Werkbalk werkt niet na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred1946

Steunend lid
Vip Lid
Heb de laatste update gedaan voor Window 10 prof.
Normaal kan ik met me rechtermuisnop op de iconen van Google en Windowsverkenner de pulldown menu openen in me werkbalk.
Na de update niet meer.
De rede is om alles schoon te maken voor een nieuwe backup.
Heb iemand een idee omdat weer terug te krijgen.
Alvast vriendelijk bedankt voor uw respons.
Mvg Fred
 
blijkbaar een bug want ook hier krijg ik dus geen pulldown menu meer te zien .. zelfs rechtsklik op start reageert niet meer van de eerste keer .
draai je ook buildversie 19042.964
 
Heb je deze dan misschien geinstalleerd ?

Preview cumulatieve update voor Windows 10 Version 20H2 voor systemen op basis van x64 (KB5001391)

Is een preview en ik heb eerder al gezegd dat je die best NIET installeert om deze reden, nog maar eens bewezen.
Volgens mij zit je zonder die installatie op build 19042.928
 
klopt het is deze KB5001391 die dit veroorzaakt ...
*ik weet en besef maar al te goed dat het niet echt verstandig is om een preview update op te halen ..
echter door deze op te halen weet ik dus dat genoemde problemen door deze KB veroorzaakt worden ...
 
als beheerder of medewerker hier op het forum doen we al eens iets meer hé ... pioniers moeten er zijn : voor het goed van het algemeen zoals men dat noemt !

👑🥇🏆
 
Ja ik draai ook buildversie 19042.964
Nu weet ik waar aan het legt dus maar verwijderen of een backup terug zetten.
Ja Philip deze heb ik geinstalleerd.
Allemaal vriendelijk bedankt ga er wat aan doen weet nu hoe.
 
het verwijderen van deze KB doe je via het oude configuratiescherm >programma"s en onderdelen > geinstalleerde update's weergeven ..
deze KB klik je daar aan en je kiest verwijderen ...alles verloopt op dezelfde wijze als dat een update geconfigureerd word maar nadat je systeem effectief opstart zit je terug op de buildversie 19042.928
 
Jullie hebben toch over het contextmenu?
Hier:
Editie Windows 10 Home
Versie 20H2
Installatiedatum ‎24/‎10/‎2020
Build van besturingssysteem 19042.964
Ervaring Windows Feature Experience Pack 120.2212.2020.0

.. en toch geen probleem!
 
Wat mij opvalt is dat jij werkt met Windows 10 Home en de gene met problemen incl mij zelf werken met Windows 10 Pro.
Dat kan ook het probleem zijn.
Denk dat Qtex gelijk heb, je moet mazzel hebben.
Ik heb gewoon een backup terug gezet zonder die preview te installeren werkt weer perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan