Webdesign Website met Microsoft Frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

clauw

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben er enkele jaren terug in geslaagd om een zeer bescheiden webpagina te maken waarop mijn genealogische gegevens te raadplegen zijn (http://users.telenet.be/rogerclauw/)
Ik gebruikte daarvoor Microsoft Frontpage omdat dit inbegrepen was bij windows XP, nu nog steeds aanwezig op mijn oude laptop waarmee in niet meer online ga.
Windows 10 op mijn nieuwe laptap heeft die Microsoft Frontpage niet meer.
Mijn vraag is of ik die webgegevens zou kunnen aanpassen met een ander l(liefst gratis) programma ipv met Microsoft Frontpage. Bestaat zo'n programma ?
Ter informatie..ik ben een leek in die zaken.. Het maken van mijn webpagina heeft maanden werk gekost, en tenslotte is het mij gelukt, maar ik weet bijgod niet meer hoe !
Iemand met een idee ?
Roger
 
Frontpage... Als dat nog ergens te vinden zou zijn, zou dat in een museum zijn...
Deze tool van Microsoft is ondertussen ook al hopeloos verouderd. In het kort, niet echt aan te raden om daarmee nog aan de slag te gaan.
Waarmee dan wel? Dat is een ander verhaal. Webdesign is sinds de komst van Frontpage zeer sterk geëvolueerd. Tal van WYSIWYG tools al gepasseerd. De ene al wat beter dan de andere. Technologien van hetzelfde, Adobe Flash kwam en ging, ...

Je kan ondertussen een website online "bouwen" zoals bijvoorbeeld wix (www.wix.com). Zelf geen ervaring mee.
Of je kan Wordpress gebruiken. Heb ikzelf wel goede ervaring mee. Is ook vrij modulair.

Of je kan je verdiepen in de basisstenen van webdesign (HTML5 en CSS). Of combineren met bovenstaande zoals Wordpress bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik daarvoor kiezen.
Dat geeft je de meeste flexibiliteit. Het hangt ervan af hoeveel tijd je wilt spenderen. En wat je er zelf voor over hebt.
 
Ik gebruik zelf - om ongeveer dezelfde reden : véél legacy code en geen zin of tijd om het meteen van nul weer op te bouwen - nog altijd Microsoft Expression Web 4. Al even oud, zoniet nog ouder maar ... werkt nog altijd prima als je je wil beperken tot puur statisch HTML.

 
Ik maak niet veel meer maar moet zo af en toe nog wel eens iets aanpassen van wat ik ooit gemaakt heb.
Meestal doe ik dit met Notepad++ (gratis)
Als het iets ingewikkelder is start ik Dreamweaver op om code aan te passen. (prijzig)
 
Ik gebruik notepad2
Ook heb ik notepad++ maar ken ik nog niet te trucks om bv al code op te roepen bijvoorbeeld standaard van HTML5 bij het starten van nieuw bestand.
 
Nog een gratis alternatief en een KRACHTIGE !!!

1621172386268.png
 
Ik heb vroeger ook nog een website gehad in Frontpage. Dat was geloof ik in Win 98 als ik het mij nog goed herinner. Ik doe dit nu al jaren niet meer. Ik zou begot niet meer weten hoe ik eraan moet beginnen. Ik zit vast momenteel in phyton. Daar zou het volgens mij ook mee moeten lukken, maar je moet daar ook al die codes van weten.
 
Heb de goede raad gevolgd Notpad++ eens gedowdload en ...ik ben er in geslaagd om Notepad++ te gebruiken en via dit programma mijn webpagina opnieuw aan te maken.

Maar nog een probleem waarmee ik geconfronteerd wordt : ik heb mijn pagina op mijn webruimte al enkele keren aangepast.
Maar ik merk nu dat de laatste aanpassingen niet te zien zijn als ik de website oproep.
Nogthans ...als ik de pagina's op mij laptop open in mijn brouwser is wel alles aangepast.
Waarom zie ik die aanpassing dan niet als ik naar de website ga .
Mvg
Roger
 
Weet u zeker dat u de pagina of pagina's die op de webruimte staan aangepast hebt ?

Upload of overschrijf de pagina's eens naar de webruimte die zoals u zegt wel aangepast zijn op laptop .
 
Heb de goede raad gevolgd Notpad++ eens gedowdload en ...ik ben er in geslaagd om Notepad++ te gebruiken en via dit programma mijn webpagina opnieuw aan te maken.

Maar nog een probleem waarmee ik geconfronteerd wordt : ik heb mijn pagina op mijn webruimte al enkele keren aangepast.
Maar ik merk nu dat de laatste aanpassingen niet te zien zijn als ik de website oproep.
Nogthans ...als ik de pagina's op mij laptop open in mijn brouwser is wel alles aangepast.
Waarom zie ik die aanpassing dan niet als ik naar de website ga .
Mvg
Roger
Omdat de pagina's in je cache zitten ... ledig die - ga dan naar de website en je ziet de nieuwe pagina's wel ...
En als bijkomende maatregel kan je een tekstbestandje in de root van je website zetten ... dan pusht de website zichzelf, zelfs als hij al in de cache zit ...

Naam : ".htacces" (zonder quotes - de punt is het eerste karakter !)
Inhoud van dit bestandje moet zijn : Header add "Cache-Control" "no-cache" (inclusief de quotes op het einde ...
 
Beste Philip.
Bedankt voor die informatie imv met het ledigen van de cache. Daarmee is het probleem opgelost.
Ik vond het al eigenaardig dat wanneer ik een andere brouwser gebruikt mijn website wel was aangepast. Het probleem moest dus wel bij Google liggen.
Ben blij dat ik lid geworden ben van de Pc-tuts-club...waar je als gewone pc-gebruiker terecht kan met dergelijke (en naar ik vaststel vaak ingewikkelder) problemen.
Ook de goede raad Notepad++ te gebruiken werd meer dan gewaardeerd... probeer nu om in mijn webpagina's wat kleur en beweging te brengen...maar moet nog veel HTLM leren...maar als gepensioneerde 69-jarige heb ik voldoende tijd...'t is dat het wat langer duurt om iets dergelijks te begrijpen..
Nogmaals bedankt aan al de mensen die gereageerd hebben.
Roger Clauw - Brakel
 
Het probleem moest dus wel bij Google liggen.
Nee, hoor ... het ligt niet bij Google en is zelfs géén echt probleem = standaard samenspel tussen web hosting en browser.
Het gebruik van caches is ingeburgerd geraakt om de snelheid te verhogen maar heeft dus idd. een schaduwzijde, nl. dat niet alle wijzigingen onmiddellijk en binnen een reeds geopende sessie worden opgehaald. Met dat bestand kan een web hoster en zijn site owner (jij dus) het steeds elke keer ophalen forceren, maar dat heeft omgekeerd een gevolg voor de snelheid van de website in de browserweergave.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan