Wachtwoord Windows 10 vergeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste lezers,

Heb een M11 Alienware Dell laptop met Windows 10. Ik ben mijn wachtwoord vergeten en mijn Microsoft account wachtwoord werkt niet bij het opstarten.

Heb deze laptop lang niet gebruikt maar het zal mijn Windows wachtwoord wel zijn, ik moet in de veilige modus opereren om hier wat aan te doen. Heb wel het 1 en ander op het Net gevonden om in deze modus te komen, bij het opstarten Shift en aan/uit knop gebruiken, maar helaas kom ik hier niet mee uit de voeten, de computer gaat telkens uit. Aan F2 Set-up en F12 heb ik niet veel. andere smaken zijn er niet. Heb wel een Windows 10 opstart-cd en de Ultimate Boot cd maar die werken niet goed omdat ik mijn wachtwoord niet weet. Je hebt dan internetverbinding nodig.
Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken.

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen?

Bij voorbaat bedankt.

Marc
 
kun je geen bekabelde verbinding gebruiken ..en dan opstarten via de Windows 10 opstart cd om van daar uit naar de opdrachtprompt te gaan ..
in de opdrachtprompt geef je dan de opdracht net user administrator /active:yes
herstart vervolgens je systeem gewoon op en je zou een keuze moeten te zien krijgen betreffende uw account en deze "administrator " start verder op via deze laatste …
ga vervolgens naar de Microsoft herstel omgeving " om je wachtwoord opnieuw in te stellen"

**eenmaal dat gelukt is kun je de opgeroepen "administrator " weer verbergen door de opdracht net user administrator /active:no in te geven in de opdrachtprompt (administrator)
 
Bedankt Qtex voor je antwoord. Heb gedaan wat je me vroeg te doen, maar na de administrator geactiveerd te hebben - en het antwoord kreeg dat dit daadwerkelijk gebeurd was - kreeg ik wederom het beginscherm te zien. (zie foto). Het opstarten heb ik met en zonder Opstartdvd gedaan...
 

Bijlagen

  • photo18410.jpg
    photo18410.jpg
    27.2 KB · Weergaven: 79
dat is het scherm waar jij je kunt aanmelden ...stond daar dan links onder geen 2 aanmeld opties … één betreffende jouw account en de andere betreffende de administrator ..
tevens vind ik het ook raar dat je zelfs de opties niet krijgt te zien om daar dus een wachtwoord reset te kunnen doen ...zoals ik de afbeelding van mezelf te zien is .
Ashampoo_Snap_dinsdag 25 september 2018_20h22m20s_004_.png

**ik zie de fout al bij u ..eerder zei ik al dat je de laptop bedraad moest voorzien van internet en dit heb jij dus niet gedaan !
 
Hoe zou dit bij mij dan gaan? Niet dat ik mijn wachtwoord vergeten ben of dreig te vergeten, maar ik kan niet eens bedraad op internet gaan met mijn netbookje. Gewoon uit interesse Q.
 
cve jij zou dan eerder moeten opstarten vanaf een Windows 10 opstart cd of usb stick waar dan ook de "Herstart.Naar.Winre.DaRT.NL.cmd" aanwezig is om zo het wachtwoord te resetten ..
dit kan ook voor de TS maar een opstart cd Windows 10 met deze opdrachtregel is niet zomaar aan te maken ..deze zijn wel te vinden …
zo een opstart cd of usb stick heeft het tooltje "LockSmith " aanboord waarmee je dus zelfs een Microsoft account kunt vrijgeven …
bezie de video ...

*tuurlijk zijn er ook nog andere programma's die dit kunnen doen ...zo heb ik hier zelf de isunshare-windows-password-genius-advanced aangekocht en verkreeg er de Spower Windows Password Reset er boven op ..
deze tools hebben hun waarde meer dan eens bewezen .
beiden deze tools kunnen het volgende …
  • Reset forgotten password for Windows 10/8/7/vista/xp/2000.
  • Reset forgotten domain and administrator password for Windows Server 2016/2012/2008/2003.
  • Reset forgotten password for Windows Raid Server.
  • Create a new Windows User without login Windows.
  • Delete a Windows User without login Windows.
  • Resets passwords with a bootable CD/DVD or USB drive.
  • 100% security guaranteed.
 
zorg dus dat de netwerkkabel aangesloten is bij het opstarten vanaf de opstart cd en dat je draadloze verbinding uitstaat vermits je de fn+f3 toets gebruikt .
*als jij in je bios zit dien je verder te gaan via de "Advanced" en in het advanced menu dien je te zoeken naar de "integrated network" hier heb je dan de optie's om deze aan /uit te zetten …
jij zat wellicht onder " Wireless " te kijken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan