Windows 7 W7 defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Net ergens gelezen:
W7 pc start niet meer op (reden onbekend)
Harde schijf met W7 er uit genomen en gedefragmenteerd op een andere pc.
Harde schijf terug aangesloten in de originele pc.
Vraag van mij: wat is hiervan (defragmenteren op andere pc) het resultaat?
 
Ik vraag me af of het defragmenteren hier de oplossing was.

Ooit, jaren en jaren geleden had ik een pc die soms ineens niet meer wilde opstarten. Wat ik ook probeerde, het ding deed helemaal niets meer. Pas als hij helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet was deed hij het weer alsof er niets aan de hand geweest was.
Uiteindelijk na maanden en vele uitvallen was ik er achter dat als ik de grafische kaart er een paar minuten uit schroefde en er weer in monteerde werkte de pc weer.
Ik ben er nooit achter gekomen wat daar de oorzaak van geweest kon zijn. Misschien de voeding die ergens iets op tilt zette ?


Misschien is dat met de pc waarover u gelezen heeft ook zoiets aan de hand. Harddisk er tijdelijk uit en misschien had het daarna weer goed gewerkt en was defragmenteren niet nodig geweest ??
 
Na het defragmenteren op die andere pc en het terug installeren op de originele pc startte die pc nog niet op. Kon wel in de bios komen.
De vraag van de poster was: kan ik W7 terug installeren zonder verlies van programma's en/of gegevens (er is nooit een back-up gemaakt).

Ik denk dat, als de pc niet opstart om een ongekende reden, het niet mogelijk is om er een nieuwe W7 op te zetten.
 
@loomax Kun je dat uitleggen hoe aan de TS dan aub ? Want ik moet eerlijk toegeven - en ik ben toch geen leek in die materie - ik zou het zelf ook niet weten hoe je dat voor mekaar krijgt ...
 
- kan zijn dat de voeding brak is. welk merk is het?
- kan zijn dat de batterij op het moederboard bijna leeg is en daardoor de instellingen niet goed kan bewaren.
- je kan kijken of de harde schijf langzaam aan het overlijden is en problemen heeft met opstarten. Gebruik bijv. Chrystaldisk info)
 
Alles wat ik weet staat hierboven vermeld.
Waarom zou een pc die niet opstart, na het defragmenteren wel opstarten???
Volgens mij is het eerder een hardware probleem.
 
zet S.M.A.R.T is aan in je bios?
De BIOS van recente moederborden kan ingesteld worden om een waarschuwing te geven bij het opstarten als één of meerdere S.M.A.R.T. -waarden onder de door de fabrikant vastgelegde drempelwaarden gekomen zijn.
 
Om op de eerste post ff te reageren. Een schijf defragmenteren gaat niets aan dat probleem veranderen. Ik vermoed ook dat die persoon iets anders bedoelde, of iets anders in gedachte had. Zoiets als een checkdisk op die schijf uitvoeren ofzo. Dat kan resultaat opleveren, in het beste geval. Als hij daarentegen een echte defrag uitgevoerd heeft, is dat wel vrij zinloos.

Om verder te gaan. Enige methode die rest is om de data manueel van de schijf te halen (door ze op een andere pc aan te sluiten bijvoorbeeld). En dan een nieuwe install te doen. Behoud van programma's is uitgesloten.
Als het om een traditionele disk gaat, zou ik die ook vervangen...
 
Ik heb die "post" toevallig gelezen en dat intrigeerde mij. Ik weet van de poster zelf niets, enkel hetgeen ik hier heb getypt.
Een kennis van hem had die pc die niet opstartte bij hem binnengebracht. Hij heeft de harde schijf er uit gehaald en in een andere pc aangesloten, daarna gedefragmenteerd. Terug in de originele pc geplaatst maar de pc startte nog niet op, de bios was wel bereikbaar (er werd niet vermeld dat dit eerder ook zo was).
Daarna was zijn vraag: "kan ik W7 terug installeren zonder verlies van programma's en/of gegevens"

Is dit mogelijk met een pc die niet opstart want als de pc wel moest opstarten moet er geen nieuwe Windows 7 geïnstalleerd worden en blijven de programma's en gegevens beschikbaar.
 
dit lijkt me een zinnig antwoord:

Helpt het uitvoeren van schijf defrag de kans op een succesvol gegevensherstel?

Wanneer een bestand wordt verwijderd, blijven de gegevens op de harde schijf van uw computer staan, zij het op normale wijze ontoegankelijk, totdat het wordt overschreven. Wanneer u een defrag-programma uitvoert, herschikt uw computer de gegevens op uw harde schijf zodat ze beter zijn georganiseerd. Daarbij overschrijft het bestanden.

Als u een defrag uitvoert nadat gegevens per ongeluk zijn verwijderd, is de kans groot dat uw systeem de sector van de harde schijf met de verwijderde gegevens heeft overschreven, waardoor het moeilijker is om deze terug te krijgen.
 
@philip Ik reageerde op #3 (wat achterhaald intussen!). TS stelt in BIOS te kunnen, en als de HD daar zichtbaar is, kan toch in tegenstelling wat TS beweert, mogelijks een nieuwe windows installatie geïnitieerd worden?
Mijn reactie sloeg dus enkel op zijn bewering: "Ik denk dat, als de pc niet opstart om een ongekende reden, het niet mogelijk is om er een nieuwe W7 op te zetten."
 
@loomax OK, dat volg ik uiteraard maar het gaat hem blijkbaar om het detail "zonder verlies van programma's en/of gegevens" ... daar zijn we het dan toch over eens dat dit niet kan als je enkel nog in het BIOS geraakt en niet verder ? Je tussenkomst liet vermoeden (door de tussenliggende posts waarschijnlijk) dat je een manier had om dat wel voor mekaar te krijgen en dat zou je tot IT-God kronen denk ik...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan