Internet Algemeen vreemde mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
@minoe Spamfilters zitten op 2 (of meer) niveau's. De spamfilter op je PC zelf is de laatste in de rij én de minst goed presterende. Die werkt voornamelijk op de afzenders die je zelf blokt én op een aantal globale diensten die lijsten bijhouden van afzendadressen waarmee gespamd wordt.
Elke anti-spampakket zoals vb. Norton heeft zijn eigen service gekoppeld aan enkele van die diensten, maar niet allemaal - dat zou duur uitvallen en vooral leiden tot te trage verwerkingen van mails bij de gebruikers.

De mail-hosters daarentegen hebben zelf spamfilters en allerlei technieken geinstalleerd die wél over een erg groot aantal globale servers gaan checken of je afzender niet op een of meer van die lijsten staat. Daardoor 'vangen' ze wel meer af.

Conclusie : de hosting van mail én het anti-spam programma dat jezelf gebruikt opgeteld kan er toe leiden dat sommige mails die bij jou doorkomen voor andere spam-markering krijgen en omgekeerd.
 
Heb verdachte mail gekregen dat ik gehackt ben en dat ik binnen de 48h moest betalen in bitcoins enz...Heb deze al doorgestuurd naar safeonweb maar het vreemde is dat het afkomstig is van een maildres ....@live.be met degelijk mijn naam i.p.v. de puntjes.Volgens mijn weten heb ik nooit zo'n 'live' account gehad.Zou ik dit eventueel aan microsoft kunnen melden ?Volgens mijn weten bestaan er zelfs geen 'live' accounts meer.
waarschijnlijk is er ooit een Hecking van een of aan site gebeurd waar je heb op ingeschreven voor een nieuwsbrief en is uw E-mail adres op mail list geraakt en zullen ze zo aan uw E-mail adres geraak zijn, wat je kan doen is op deze site kijken https://haveibeenpwned.com/ en anders is een gok van hun voor uw e-mail adres ik stuur wekelijk een 10 tal mails door naar safeonweb deze mail komen allemaal op mijn Telenet adres
 
@Patrick.S Wel grappig moet ik zeggen. 'Hacking' op een website om een email adres te bemachtigen... die dingen liggen gewoon voor het oprapen op het web. Niet aanvallend bedoeld, maar zo ver moet je het tegenwoordig niet gaan zoeken.
Kan zelfs goed zijn dat je email adres gewoon weggegeven (onbewust door jezelf, of door derden) of verkocht is geweest aan een onbetrouwbare partij.

Die betreffende website (https://haveibeenpwned.com) geeft aan waar er een datalek (hack) geweest is met die account (email) en op welke site. Maw gestolen data, meestal incl. gekoppelde wachtwoord. Dit geeft geen reden tot paniek naar je email adres alleen. Het gaat over de account op die betreffende sites. -> combinatie email en wachtwoord. Tenzij je overal dezelfde combinatie gebruikt...

Daarom, gebruik bij elke site een ander wachtwoord. Email (login) is de gemeenschappelijke factor. Wachtwoord heb je zelf controle over.

En dat zogezegde @live adres staat ook nog eens los van eender welk bestaand email adres. Dit attribuut gebruikt gewoon je eigen naam om meer geloofwaardigheid/gewicht in de schaal te werpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan