Excel vraag over lijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo theunissen

Steunend lid
Vip Lid
ik zou graag een lijst willen maken waarin ik een postcode ingeef en die dan een berekening maakt van het aantal km naar alle andere postcodes in Belgie.
bestaat zoiets of is dit te maken ?
bedankt voor de voorstellen
 
het is niet echt een antwoord op je vraag maar als ostendenoar geef ik je dit vb:

1643905994550.png

1643906044863.png

ik heb zo'n vermoeden dat dit klopt!

dat ziet er mij ook nen goeie uit, heb ik dit ( 4 jaar )zeer veel af gefietst toon ik nog schoolplichtig was:

1643906155927.png

waar vind je het awel HIER zie
 
Die laatste site levert bij aankoop van de database ook de software mee die je nodig hebt om dit als een zoekfunktie op een website te implementeren. Zo ongeveer dus wat jij met je Excel zou willen bereiken...
Maar technisch moet dat terugvallen op
* de geografische coordinaten van elke gemeente (en die info moet je dus kopen ....)
* en behoorlijk wat specifieke berekeningen om afstanden daartussen te berekenen. Eenvoudig is dat niet : niet haalbaar in Excel

De gegevensdatabank is niet gratis, uiteraard niet...

1643907256484.png
 
hangt af van het protocol dat door je website hoster wordt aangeboden : je hebt dus 3 mogelijkheden.
Maar hoe je dat embed/installeert op je webstek zou je best met de hoster bespreken. Ik kan niet inschatten hoe bedreven je bent en/of je het beheerspanel van je webruimte zelf beheert of niet ...
 
jo daar kan ik je jammer genoeg niet verder mee helpen, hardware is mijn ding. trouwens dat er bij die tweede link sofware/database aangeboden werd ... had ik zelfs niet gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan