Tools Voor wie nog twijfelt over CCleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Heeft ooit een programma zo jammerlijk gefaald om zijn naam waar te maken als CCleaner? Een oude bekende heeft nu de dubbelzinnige normen nog verder overschreden sinds de release van versie 6. Of versie 666, zoals deze duivel genoemd moet worden.
Het zet meteen bij installatie de toon met een van de grootste hatelijkheden : nl. het verbergen van... vooraf aangevinkte installatie opties.
Als je niet op de kleine 'aanpassen' link klikte op het eerste scherm van het installatieprogramma, vind je nadien een snelkoppeling op je bureaublad, een andere in het Start Menu, en CCleaner opties toegevoegd aan de prullenbak.

Maar dat is slechts een gele kaart in vergelijking met wat er daarna komt.
Voordat je iets kunt 'schoonmaken', probeert het onding zijn eigen webbrowser te installeren, met een vooraf aangevinkt vakje om het de standaard browser te maken !

1669840041662.png


Laten we niet vergeten dat dit een programma is dat bedoeld is om de troep van je PC op te ruimen, niet om er zelf meer te brengen. De harde verkoopspush gaat door, zelfs als je op de Weiger knop drukt. Het programma trekt constant aan je mouw, zeurt om te upgraden naar de premium versie.

Pop-ups verschijnen in de rechterbenedenhoek van het scherm om je eraan te herinneren dat 'Smart Cleaning nu actief is' en dat 'CCleaner zal je laten weten wanneer er troep te reinigen valt'. Dit is echter duidelijk niet waar, want het is geïnstalleerd op mijn test PC sedert enkele dagen en heeft gefaald om de grootste troep op te sporen, nl. zichzelf.

BRON : Computer Active Magazine nr. 635
 
@Leono, ik denk juist dat jij een groot probleem hebt. Als jij Ccleaner elke dient te gebruiken om u systeem goed te laten draaien, dan heb je een probleem. Ik gebruik geen enkele cleaner op mijn pc en deze die ik ter herstelling binnen krijg, krijgen een opschoning, dus die rommel er meteen af. Daarna ga ik een update uitvoeren. Schijfopruiming wordt dan ook uitgevoerd. Die cache weghalen van systeemvak heeft totaal geen zin. Dit kan je eens doen als je een probleem hebt. Om dat elke dag te gaan doen is zinloos. Eens u opstart goed staat, staat die goed. Dus dat is ook zinloos om dat elke dag te gaan controleren. Ik zie totaal niets nuttigs van wat jij hier opsomt. Haal die rommel van u computer en deze waar jij al dan niet aan werkt. Voer nu en dan eens een schijfopruiming uit en laat u Defender zijn werk doen als AV en firewall. Gebruik verder u gezond verstand en je zult veel rustiger zijn. Die dingen laten u denken dat jij goed doet, maar niets is minder waar. Die doen niets, als ze dan toch iets doen, doen ze meer kwaad dan goed is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ber
Opgepast, Speccy geeft een update aan en die begint met........ CCleaner voor te stellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Speccy is een tool van Ccleaner. Dit is al lang zo hoor. Maar als ze Ccleaner door u strot gaan duwen, is het gedaan met dit te gebruiken. Ik ga dan wel CPU-Z gaan gebruiken.
 
@Leono Het is je goed recht te geloven dat jij het beter weet dan iedereen, maar ik kan je verzekeren dat cve er véél meer van afweet dan jij ook maar kunt vermoeden. Het is blijkbaar een kantje van jou dat je - vanuit je beperkte, onvolledige kennis van zaken - toch denkt en echt gelooft dat je het beter weet.
Nu, uiteindelijk komt het erop neer dat je gelukkig en tevreden bent met alles wat je doet én dat je de boel draaiende houdt. Weet echter wel dat je een hoop nutteloos gedoe op je nek haalt. Het is niet omdat die ingrepen die je blijkbaar constant zit uit te voeren je systeem nog niet om zeep hebben geholpen dat ze ook nuttig zijn hé ... enkel goed voor je gemoedsrust.

Weet echter wel dat mensen die er echt meer van weten dan gemiddeld, die écht weten hoe zaken in mekaar steken in PC-land regelmatig de wenkbrauwen over de stelligheid waarmee je stellingen naar voor brengt die kant noch wal raken.
Maar als jij je daar goed bij voelt ... wie zijn wij om dat te veroordelen ?

Ik hoop echter wel dat je bereid bent en blijft om van anderen hier ook eens wat bij te leren hé ... daar doen we het hier met zijn allen voor !
 
Sorry, @Leono, maar ik was héél respectvol en voorzichtig.
Ik beken nergens enige arrogantie. Lees je bijdrage #22 nog maar eens na : dat is pas arrogant !

Lange teentjes blijkbaar ... het spijt me als je daarop getrapt voelt.
Maar ik zet, zoals gevraagd, dat slotje ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan