Apps Voice Recorder App

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een app van Google Play Store gedownload en geïnstalleerd op smartphone.

De engelstalige benaming is Voice Recorder
1634329676918.png

Bij het openen van de app blijkt dat alvorens te geluid op te nemen, de toelating moet worden gegeven voor toegang tot zowat alles wat op de smartphone staat. (foto's muziek enz.)

Wil iemand dit eens nakijken aub ? Ik vind zulks toch een no-go voor alleen maar geluidsopnamen !
Niet dat ik wat te verbergen heb, maar het is arrogant en dat heb dit nooit eerder gezien.
 
Bij het openen van de app blijkt dat alvorens te geluid op te nemen, de toelating moet worden gegeven voor toegang tot zowat alles wat op de smartphone staat. (foto's muziek enz.)
Dat is toch gebruikelijk bij heel veel "gratis" apps uit de Google Play Store.
Niemand verplicht u om dit te downloaden en installeren.
Indien u dit toch wilt doen moet u zich aan de voorwaarden houden of anders verwijderen.
 
Dat is toch gebruikelijk bij heel veel "gratis" apps uit de Google Play Store.
Niemand verplicht u om dit te downloaden en installeren.
Indien u dit toch wilt doen moet u zich aan de voorwaarden houden of anders verwijderen.
Dank u J.W.
Tja, wat ik al vreesde ! Dat is dus gebruikelijk. Ik ben nog niet zo lang met apps bezig.
Hoelang zal ik nog zo naïef blijven denken dat gratis "zonder meer" gratis betekent.
 
Beste Merel, als jij die app wenst te gebruiken kan jij mits jij Android 10 of jonger gebruikt je instellingen induiken en de rechten achteraf gaan dichtschroeven. Je kan dit meteen na het installeren gaan doen. Als het om een geluidsrecoder gaat, moet deze enkel toegang hebben tot u microfoon, meer niet. Dit kan je aanpassen in de instellingen. Als je alles dichtschroeft, gaat de app niet minder goed werken achteraf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan