Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier nog een oude digi-recorder staan. Ik wil een aantal oude files van het toestel overzetten op HD's De recorder doet het nog perfect enkel de Dvd-driver om files te kopiëren van de interne HD naar disc is stuk ... Nu heb heb ik de HD uit de digirecorder gehaald en aan de pc 'gehangen' ... aantal files zie ik staan en kan ik kopiëren ... een aantal zie ik niet ... alhoewel ze erop staan ... ik zie ze niet staan als ik de hd aan een pc hang ... via de digirecorder via TV wel ...

Zijn die files dan verborgen of weggeschreven in een andere extensie ? Iemand een oplossing hoe ik deze kan kopiëren of kan zien ?
 
Oude digicorders zijn geen full HD.

Hoe heb je de HD aan Uw pc gehangen? Ik heb dat geprobeerd met mijn oude recorder en de datapinnen pasten niet.
Het is een andere aansluiting.

Een digicorder heeft toch niets met al dan niet Full HD te maken.

Als het programma dat u opgenomen hebt Full HD was dan staat dat op de harde schijf van die digicorder ook als Full HD en dan kan je dat programma alleen afspelen op uw tv en niet kopiëren naar een ander toestel (als Full HD, wel als analoog). Dat was en is nog steeds een voorwaarde om Full HD filmen of series te mogen aanbieden op TV.
 
Gewoon eens proberen. Dit soort apparaten draait meestal op een uitgeklede Linux besturing.

In Holland heet zo'n ding als ik me niet vergis een harddisk recorder.
 
Gewoon eens proberen. Dit soort apparaten draait meestal op een uitgeklede Linux besturing.

In Holland heet zo'n ding als ik me niet vergis een harddisk recorder.

Neen, dat klopt nu eens niet. Het is een recorder die De kabelaanbieder aanbied voor degene die digitaal tv wil kijken en opnemen via de kabel.
Andere tv aanbieders kunnen niets met dit toestel.
 
Neen, dat klopt nu eens niet. Het is een recorder die De kabelaanbieder aanbied voor degene die digitaal tv wil kijken en opnemen via de kabel.
Andere tv aanbieders kunnen niets met dit toestel.

Er zit een harddisk ik dus dat ding zal toch via een één of andere besturing de data moeten verwerken. Zelfde principe als een harddisk recorder toch.
 
Er zit een harddisk ik dus dat ding zal toch via een één of andere besturing de data moeten verwerken. Zelfde principe als een harddisk recorder toch.

De ingang is enkel TV antenne en een ingang voor internet. Je kan er niets anders dan de zenders van Telenet mee opnemen en weergeven. Een copy naar een ander apparaat via scart lukt ook nog maar dat is het dan ook al.
 
Telenet heeft zijn digicorder.
Alles zit in het toestel. Antennekabel komt binnen en signaal van de geselecteerde zender kan worden opgeslagen op HDD.

En toch zal dit door een besturing gerealiseerd moeten worden. En bijna 100% zeker dat hier een Linux distributie verantwoordelijk is.

Dus de Windows pc eens opstarten met een live Linux boot cd en kijken of de schijf te benaderen is. Mijn vermoeden is dat je nu wel alles kunt vinden wat je wilt hebben. Tenzij er een één of andere codering gebruikt wordt wat weer ge-decodeert moet worden door speciale software waar niet aan te komen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan