Opgelost Virtual Private Network

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magistermagic

Steunend lid
Vip Lid
Heb dit bericht hier maar gezet omdat ik nergens een afdeling vind voor vpn. (Private Internet Acces)
Vraag: Hoe komt het dat meerdere website zich niet laten openen wanneer men met een vpn werkt?
Komt heel regelmatig een error: server niet gevonden.
+wanneer ik de vpn opzet gaat firefox extreem traag.
 
Oplossing
Een VPN dient om een server te doen geloven dat je op een andere plaats zit, dan je werkelijk zit.
Op die manier kan je regionale blokkades omzeilen.

Maar ... het kan ook andersom werken natuurlijk. Als je een VPN-server kiest in een totaal andere regio, heb je het probleem op die welbepaalde site dan nog ?
Een VPN dient om een server te doen geloven dat je op een andere plaats zit, dan je werkelijk zit.
Op die manier kan je regionale blokkades omzeilen.

Maar ... het kan ook andersom werken natuurlijk. Als je een VPN-server kiest in een totaal andere regio, heb je het probleem op die welbepaalde site dan nog ?
 
Oplossing
Als ik zonder vpn naar deze website in nederland ga: https://convertio.co/nl/ dan heb ik geen probleem.
Als ik ga met vpn, opgezet met een land buiten Europa, dan krijg ik: server niet gevonden. Ik vind het heel raar.
Ik zet het veel op Amerika omdat ik dikwijls films bekijk via websites. Zoals: Popcorn, Pluto, Tubi, Popcornflix, Vudu, IMDb tv.
Er zullen blijkbaar restricties vasthangen aan websites buiten europa en/of omgekeerd.
 
De reden waarom jij een VPN wenst te gebruiken om op die Amerikaanse sites te kunnen streamen, downloaden etc... geldt natuurlijk ook omgekeerd. En daardoor worden Nederlandse en andere sites ook beperkt tot ... NL ? Europa ? Dat beslist elke aanbieder natuurlijk zelf en hij stuurt dat door op basis van het IP-adres dat de site detecteert al dan niet toegang te geven.

Ik vermoed dat het aantal sites dat zo'n regionale afscherming hanteert toch eerder beperkt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan