Windows 11 Verwijder Galerie uit Verkenner (TIP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
In de laatste Windows 10/11 versies is in Verkenner map 'Galerie' opgedoken. Deze map is voor de meerderheid gebruikers zonder nut.
Lees hoe je dat kan verwijderen met een register ingreep.

Bron Schoone PC

Open registereditor
Navigeer naar sleutel HKCU\Software\Classes\CLSID\

Maak hier nieuwe sleutel {e88865ea-0e1c-4e20-9aa6-edcd0212c87c}
Voeg in deze registersleutel de 32-bits DWORD-registerwaarde System.IsPinnedToNameSpaceTree met waarde 0 toe.


1702133306331.png
 
Andere mogelijkheid om deze functie uit te schakelen
open CMD als administrator en plak deze optie erin:

reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace_41040327\{e88865ea-0e1c-4e20-9aa6-edcd0212c87c}

Om de procedure te voltooien, is een herstart van de computer vereist.
 
@ Merel,
Dat klopt maar vooraleer je nog tips geeft over register aanpassingen zou ik toch twee keer nadenken want daar heb je blijkbaar geen kaas van gegeten.
Want je uitleg klopt voor geen meter.
Denk de volgende keer wat beter na vooraleer je register tips geeft op een openbaar forum.
Voordat er rampen gaan gebeuren.
In bijlage een registeraanpassing met wat Merel bedoeld voor diegene die galerie niet nodig hebben.
het is een zip file(eerst uitpakken) en dan dubbelklikken op de reg file, dan
eerst ja en vervolgens ok klikken.
 

Bijlagen

  • geen galerie.zip
    383 bytes · Weergaven: 71
Even toch mijn eigen commentaar (off topic)

Het is niet de eerste keer dat Menno Schoone tips geeft die reeds door Microsoft zijn gegeven.
Veel identieke tips vindt men trouwens op verscheidene websites en fora.
De ene legt het al beter uit dan de andere.

Dat Microsoft de map Galerij heeft geschapen en tegelijk aangeeft hoe het kan worden verwijderd is op zich op zijn minst gezegd idioot.

Wat me op de lever ligt is dat telkenmale ik (met enige moeite) een interessante tip geef, er zoveel commentaar op moet komen in plaats van een dankwoordje. Altijd zijn er goede vrienden die denken het beter te kunnen.
Vanaf nu geeft ik geen tips meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan