Verwijder ongewenste software van een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Wie een nieuwe pc koopt, moet daar helaas vaak ook een hoop ongewenste software bijnemen. Decrap verlost je van die zooi.

Link verwijderd het is niet aangeraden deze software te gebruiken. ( Tuts)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En je kunt zover gaan in dat "wissen" dat het later onmogelijk wordt om nog een programma te installeren...
 
En je kunt zover gaan in dat "wissen" dat het later onmogelijk wordt om nog een programma te installeren...

Hier zou ik toch graag wat meer uitleg over hebben.....Want volgens mij heeft het één niks met het ander te maken , jij beweert dan als ik b.v Norton verwijder en...dat er later geen progs meer kunnen geinstalleerd worden?

Beheerders/Medewerkers als één van jullie denkt dat de tip gevaarlijk/onzin is,mag je dit gerust verwijderen.

Zeker mijn bedoeling niet om iemand zijn pc in de problemen te brengen !
Post wat ik denk nuttig is soms , lees ook altijd goed de uitleg,of er geen rommel meekomt !
Met dit progje blijkbaar niet.
Iemand die iets doet,kan al eens verkeerd zijn.
Wie niks doet.............
mvg


Moderator Notice: overzichtelijker ingedeeld zonder iets toe te voegen of te verwijderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ooit eens gedaan op een nieuwe pc (Acer).
Alle niet nodige programma's die er op stonden gewist (o.a. een proefversie van MSOffice die een maand geldig was) met zo een progje, wel heel diep gegaan.
Het gevolg was dat men op die pc bijna geen enkel nieuw programma kon geïnstalleren.
De reden hiervan was dat dit programma veel te diep in het register bezig geweest was.
Slechts na het terugzetten van het image dat gemaakt was vooraleer er iets werd verwijderd werkte de pc terug normaal.
Daarom het volgende: ben je niet "ECHT" vertrouwd met het register, gebruik dan enkel de "uninstall" van het te verwijderen progje of, indien geen install aanwezig, verwijderen langs het configuratiescherm. Dan zul je zelden of nooit problemen hebben.

In de link die u gaf wordt er ook gewaarschuwd om dat progje niet automatisch te laten werken en zelf de controle uit te voeren. Maar om die controle zelf uit te voeren moet je al heel goed op de hoogte zijn van de werking van een pc en dat is een gewone pc-gebruiker dus niet.


Moderator Notice: overzichtelijker ingedeeld zonder iets toe te voegen of te verwijderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor deze info.

Dan ga ik dit programma nogmaals testen op een paar fabrieks pc's.
 
J.W. zei:
In de link die u gaf wordt er ook gewaarschuwd om dat progje niet automatisch te laten werken en zelf de controle uit te voeren. Maar om die controle zelf uit te voeren moet je al heel goed op de hoogte zijn van de werking van een pc en dat is een gewone pc-gebruiker dus niet.

Dit klopt idd!
Daarmee staat er ook lees verder he!!!
Dan beslis je of je het progje,gebruikt of niet toch,verplicht ik je soms?
Nee deel soms één tip zo als Wawa,marja er zijn altijd mensen,die graag alles afbreken,en ook verkeerde tips geven zo als jij op ander fora

J.W. zei:
Ooit eens gedaan op een nieuwe pc (Acer). Alle niet nodige programma's die er op stonden gewist (o.a. een proefversie van MSOffice die een maand geldig was) met zo een progje, wel heel diep gegaan.

Was niet mijn progje dan?
Geef dan comment op dit progje ,als je slechte ervaring moest hebben.
maar ging over ander progje denk ik!!!
Bij deze houd het voor mijn op, die discussie .
Heb ook gezegd van mij mag bericht weg!!!
mvg..


Moderator Notice: overzichtelijker ingedeeld zonder iets toe te voegen of te verwijderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan