Windows 10 Verplaatsen grote bestanden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik wou gisteren bestanden van een externe schijf naar een andere externe schijf verplaatsen. Schijf volledig leeg maken.
Het ging over grote bestanden, in totaal ging het over ong 600gb.
Ik heb dus geselecteerd en eerst gesleept naar de andere schijf, dan geknipt en geplakt.
Er gebeurde niets, gewoon een pop up 'verplaatsen word voorbereid'
De 2 schijven zijn geformatteerd in ntfs.
Wat doe ik verkeerd?

Bedankt hoor
 
Je zegt eerst gesleept, en dan geknipt en geplakt de bedoeling is dat je 1 van de 2 opties gebruikt.
Staan je bestanden nog op je externe harde schijf? Dan verplaats je het zo het beste: door op je ene schijf te kopiëren en op je andere te plakken ( de reden waarom ik kopiëren zeg is moest de overplaatsing mislukt zijn je dan je bestanden niet kwijt zal zijn )
En als de bestanden overgezet zijn kan je het op de oude schijf deleten.

Ps: je zegt dat er werdt weergegeven verplaatsen wordt voorbereid dan zou normaalgezien alles verplaatst moeten zijn na een tijdje, kreeg je toevallig een foutmelding? of heb je misschien niet lang genoeg gewacht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de 2 opties geprobeerd.
Het is een nieuwe laptop en dacht dat er iets was met de instellingen.
Voor kopiëren en plakken bestaat er niet echt een instelling dat is een standaard optie op elke computer.

Heb je gewacht tot de overplaatsing 100 procent voltooid was?

Je hebt dus deze stappen gevolgd?:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan beter robocopy gebruiken voor zulke acties. Die is daar voor gemaakt. Gewoon kopiëren in windows met explorer is niet echt ideaal voor zulke grote volumes.
Voorbereiden gaat inderdaad heel lang kunnen duren, afhankelijk van het aantal bestanden. Is normaal...
Maar gebruik dus bij voorkeur zoiets als robocopy (onderdeel van Windows btw)
 
Je kan beter robocopy gebruiken voor zulke acties. Die is daar voor gemaakt. Gewoon kopiëren in windows met explorer is niet echt ideaal voor zulke grote volumes.
Voorbereiden gaat inderdaad heel lang kunnen duren, afhankelijk van het aantal bestanden. Is normaal...
Maar gebruik dus bij voorkeur zoiets als robocopy (onderdeel van Windows btw)
Dit is inderdaad de beste oplossing ;)
Leve de oude Dos Commando's anno 2020
 
@mpressoir Bij de Windows commando's (zij het nu grafisch of aan de prompt) lijkt het tijdens het in geheugen laden steeds alsof er niets gebeurd maar dat is niet noodzakelijk zo. En als je dan héél veel in 1x selecteert ben je al lang je geduld kwijt...

De suggesties van de collega's hierboven zijn allemaal erg waardevol en probeer er zeker enkele, maar ... probeer toch maar deeltjes van die ganse 600 Gb te selecteren, vb. per folder op niveau onder de root, of lager naar gelang je indeling.

Persoonlijk gebruik ik voor zo'n zaken Beyond Compare omdat dat programma je de voortgang van elk copieer-proces laat zien ! Ik maak dan een groot aantal akties aan en onderaan het scherm zie je met een balk en in procenten telkens de voortgang en een aanduiding van de naam van het bestand waar elk van de processen op dat moment mee bezig is. De Commanders hebben ook iets soortgelijks.
 
Robocopy laad niets in het geheugen. Het neemt bestand per bestand. Maw, start onmiddellijk met zen acties. Je hebt ook de mogelijkheid trouwens om in "Backup mode" te copiëren, zodat eventueel gelockte bestanden wel gelezen kunnen worden. En met behoud van je volledige security settings ook nog als je dat wenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Toevallig vandaag - en enkel vandaag - kun je op nl.giveawayoftheday.com het programma AweClone 2.6 (gebruikersvriendelijke en krachtige software voor het klonen van schijven) gratis downloaden en installeren .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan