Opgelost VCF bestand uitprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een contactenlijst in mijn gsm staan. Ik kan deze exporteren als vcf bestand.
Kan ik deze op de ene of andere manier uitprinten?
Het is de bedoeling een lijst te krijgen van alle opgeslagen contacten
 
Niet rechtstreeks : u kan het bestand importeren in een contactpersonen-app die VCF ondersteunt en van daaruit afdrukken.
Maar is het dan niet eenvoudiger dat te doen vanuit de app die u gebruikt voor uw contacten ?
 
(machinevertaling uit het Engels)

VCF (met de extensie .vcf) is een bestandsformaat voor het opslaan van contactgegevens en staat ook bekend als vCard. Excel (.xlsx) is een spreadsheet ontwikkeld door Microsoft. Soms wil je VCF-bestanden converteren naar Excel om ze onder andere te gebruiken in een bepaalde app of om contacten in bulk te bewerken. Dit artikel toont je hoe je VCF gemakkelijk kunt converteren naar Excel op Mac, Windows en mobiel op verschillende manieren.

Methode 1 sla ik over : betalende software !

Methode 2. Gebruik Google Contacten voor de VCF naar Excel conversie
Geldt voor: Windows, macOS, Android, iOS

Als je een VCF-bestand rechtstreeks opent met Microsoft Excel, worden de contactgegevens niet goed weergegeven. Hoe open je VCF-bestanden op de juiste manier in Excel? Een conversie is vereist. Als je een Google-account hebt, is de conversie eenvoudig.

1. Meld je aan bij Google met je account.
2. Ga naar Google Contacten.
3. Kies links voor Importeren. Importeren wordt gekozen in Google Contacten
4. Klik in het dialoogvenster dat verschijnt op Bestand selecteren. Selecteer een VCF-bestand en klik op Openen. Klik op Importeren.
5. Kies aan de linkerkant voor Exporteren.
6. Controleer in het dialoogvenster dat verschijnt of u het juiste label selecteert in het vervolgkeuzemenu en kies CSV als exportindeling. Klik op Exporteren. Exporteren wordt gekozen in Google Contacten
7. Open het geëxporteerde CSV-bestand met Excel.
8. Kies Opslaan als in het menu Bestand. In de lijst Opslaan als selecteert u Excel-werkmap (.xlsx). Klik op Opslaan.

* Merk op dat deze methode slechts één VCF-bestand tegelijk kan verwerken.
* Google Contactpersonen labelt contactpersonen met de datum waarop ze zijn geïmporteerd. Om er zeker van te zijn dat je de juiste contactpersonen converteert, moet je in stap 6 het juiste label selecteren.

Methode 3. Hoe VCF naar Excel converteren online
Geldt voor: Windows, macOS, Android, iOS

Om de conversie zonder software te doen, kun je ook een online VCF naar Excel converter gebruiken. Merk op dat zo'n converter vereist dat je je VCF-bestand eerst uploadt naar hun server.

1. Ga in je browser naar aconvert.com/document/vcf-to-xls.
2. Klik op Bestanden kiezen.
3. Selecteer een VCF-bestand en klik op Openen. Als u meerdere VCF-bestanden wilt importeren in Excel, selecteert u ze gewoon allemaal.
4. Kies het XLSX-formaat in de lijst Doelformaat.
5. Klik op Nu converteren.
6. Klik op het pictogram Opslaan wanneer de conversie is voltooid.
7. Klik op de bestands-URL om de Excel-spreadsheet naar uw apparaat te downloaden.

* Deze methode converteert elk VCF-bestand naar een aparte spreadsheet, terwijl de eerste methode alle VCF-bestanden converteert naar één spreadsheet.
* Naast het omzetten van VCF naar XLSX, kun je indien nodig het XLS-formaat kiezen in stap 4. XLS is ook een Excel-extensie.

Methode 4. VCF handmatig importeren naar Excel
Er is meer dan één manier om vCard naar Excel te converteren. Je kunt het met de hand doen als er maar een paar contacten zijn. Als er tonnen contacten zijn, zijn de bovenstaande methoden beter.

1. Maak een nieuw Excel-spreadsheet.
2. Open een VCF-bestand in Windows Contacten (op Windows PC) of Contacten (op Mac).
3. Voeg in het nieuw aangemaakte spreadsheet een kolomkop toe voor elk veld (zoals naam, huisadres en telefoonnummer) van de contactgegevens in het VCF-bestand.
4. Kopieer de contactgegevens en plak ze in de juiste kolommen.
5. Sla het Excel-bestand op.

Nu is de contactinformatie in de vCard goed geplakt in Excel.

*** Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie) ***
 
Laatst bewerkt:
Hallo PhilipV,
Bedankt voor de reactie. Het heeft mij op ideeën gebracht; Ik heb een gmail account dat ik enkel voor reclame gebruik en waar geen contacten in zitten. Ik het het VCF bestand dat ik van haar telefoon gehaald had door te exporteren geimporteerd op dit accoount en ik had de 33 bedoelde contacten. Bij de export naar cvs bestand was er geen probleem. Als ik het opende in excell en via gegevens en tekst naar kolommen had ik echtre maar 6 contacten. Heb de rest er dus maar manueel bijgevogd daar het enkel telefoonnummers waren.
Toch bedankt voor de moeite en het resultaat is dat ik de lijst heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan