USB naar Parallel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een kabel gekocht usb naar parallel, omdat in 1ste instantie gekochte parallelcard niet werkte onder W7.
Kabel aangesloten ieee1248 daarna de hp desktop720 en alles ging prima.
Iv.m. bijplaatsen usb3 card alles losgehaald. Na opnieuw aansluiten wordt de ieee1248 eerst herkend. printer aansluiten, wordt ook herkend. Printen Ho Maar.
Er wordt geen printopdracht verzonden naar de printer. Alles losgehaald, apparaten verwijderd in apparaatbeheer. Opnieuw aansluiten en alles wordt weer herkend, maar werkt nog steeds niet.
Iemand een idee, wat ik fout doe ?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit wel een belangrijke mededeling:
Oke even terug naar mijn 1ste bericht. Printer heeft centronics aansluiting naar parallel op pc. PC heeft alleen usb. Dus kabel gekocht ieee1248=usb naar parallel. Alles werkte prima.

Alles werkte prima, dus het kan niet aan de gebruikte kabel liggen.
 
Ik vind dit wel een belangrijke mededeling:
Oke even terug naar mijn 1ste bericht. Printer heeft centronics aansluiting naar parallel op pc. PC heeft alleen usb. Dus kabel gekocht ieee1248=usb naar parallel. Alles werkte prima.

Alles werkte prima, dus het kan niet aan de gebruikte kabel liggen.
En via Apparaatbeheer naar de printer. Rechtsklik op printer -kiezen voor eigenschappen voor printer - services - printercassettes reinigen - wordt er een testpagina geprint. Er is dus een verbinding met de printer - en vlg. mij bidirectioneel, omdat de printer ook herkend wordt door W7.
Het enige wat ik nu zelf nog kan verzinnen is dat het op de 1 of andere manier toch aan die usb3 card ligt ?? Hoewel ik die gebruik voor aansluiting van 2 harde schijven (backup foto's e.d.)
 
OPLOSSING gevonden op
Deskjet 710/720/810/820/100 Series printers - Patch for 64 b... - HP Support Forum
There is an issue with the 64 bit Vista and Windows 7 drivers that causes the spooler to crash with the following Deskjet printers:
Deskjet 710 - Deskjet 712 - Deskjet 720 - Deskjet 722 - Deskjet 810 - Deskjet 812 - Deskjet 820 - Deskjet 822 - Deskjet 1000
The attached file contains a patch for this issue. Apply the patch as follows: First make sure the driver for the printer is installed. Log into the computer with an administrative account. Download the patch by clicking on this link or on the paper clip at the end of this post. Save the patch file to your computer, then unzip it. Next copy the three DLL files to the following directory: %windir%\system32\spool\drivers\x64\3
This can be done from a DOS prompt if DOS is opened with the "run as administrator" command, or from explorer with a copy and paste. Depending on your UAC settings you may need to provide confirmation. Also allow the current files to be overwritten if prompted.
This patch is not required and should not applied to a 32 bit version of Vista or Windows 7.


Het bestand heet: DJ_Patch.zip 34 KB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan