Windows 11 van usb 3 naar hdmi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik had graag een extra hdmi uitgang op mijn laptop. Een Asus Vivobook x512d, Ryzen 7.
Ik heb al 3 USB3-HDMI adapters geprobeerd:
een wavlink,
Microsoft 4K Wireless Display Adapter XZ/NL/FR/DE zwart,
Microsoft Wireless Display V2 Microsoft Wireless Display V2
Tot nu toe deed er geen het.
De wavlink heb ik nog hier liggen. De andere 2 zijn al teruggestuurd.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
OF
Welke usb3 - HDMI adapter zou het wel doen?

De usb3 poort samen met een externe schijf doet het prima.

Alvast bedankt voor de moeite
 
Ik vermoed dat de GPU beperkt is in het aantal schermen deze aankan.
Zoek een adapter (of dockingstation) met displaylink technologie. Deze devices hebben actieve componenten aan boord die onafhankelijk werken van de aanwezige interne hardware.

Enne, ik lees net het bericht van wivy hierboven... zoiets dus :D
 
Hm,
Dat is dubbel zo duur als de duurste die ik hier heb gehad. Dat is dan ook het enige nadeel.
Als hij het doet, heb ik wel wat ik wil. Dus eens kijken waar ik zoiets kan bestellen met recht op teruggave (als hij het niet zou doen)
Maar ik ga me eerst verdiepen in de displaylink technologie.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
USB-C is niet zonder meer compatible met HDMI, het moet door de fabrikant ook geïmplementeerd worden.
Als dat niet voorzien is in het ontwerp, en dus op de pcb, zal USB-C geen HDMI uitgeven.

Ik vrees dat bij je Asus VivoBook 15 X512D helaas het geval is.

Dat is een van de dingen waar je specifiek op moet letten voor de aankoop.
Zeker bij budget apparaten maar als je dat perse wil zeker ook dubbelchecken bij een duurder toestel.
Hoewel USB-C naar HDMI perfect kan, het is geen standaard verplichting.

Het hierboven door @wivy genoemde dockingstation of @DDragon80 adapter met displaylink zijn USB adapters met een ingebouwde grafische chip (wat op een video kaart zit).
Niet teveel verwachten v.d. prestaties...
 
Laatst bewerkt:

Sorry, maar ook hier weer... hoe is dit gerelateerd aan de TS zen probleem? En 'betere' dockingstations???
Ik wil hier niet gaan bashen, maar het is weeral een totaal nutteloze toevoeging en volledig naast de kwestie.
Je geeft een link met voornamelijk portable gaming(!!) devices van Chinese makelij, met de beschrijving "betere dockingstations".

Het ziet er een fijne website voor gadgets uit, maar dan stopt het ook.
 
Maakt het ook nog verwarrender.
Denk niet eenAsus Vivobook X512 een firewire of Oculink poort heeft.

"Docking statoin" klopt hier wel maar dan in hele andere categorie, meeste zijn bedoelt als externe GPU die op PCIe draaien en dan connecten via Firewire, eventueel aangepast, of Oculink wat iets gelijkaardig is maar nog hogere snelheden aankan.

Totaal nutteloos voor TS en wrs nog eens veel duurder.
 
Het is nog maar de vraag of USB4 wel HDMI ondersteund, standaard is het Display Port. Maar dat zal mogelijk wel met adapter en/of -kabels opgelost kunnen worden.

"The USB4 host shall support the first connected DisplayPort display on any of its USB Type-C ports," the spec says. "Support for subsequently connected DisplayPort displays is optional."

Dwz dat je zelfs met een ryzen 7 met USB4 best eerst ook weer controleerd of MEERDERE DisplayPort/HDMI via USB wel geïntegreerd is.
Anders heb je weer hetzelfde probleem.

Nogmaals, opties zijn geen verplichting. Het is niet omdat je een USB4 versie koopt je er meerdere DisplayPort/HDMI op kan aansluiten.

Net zoals een USB3 controller op een moederbord bv wel hoge schrijfssnelheden aankunnen.
Een USB3 stick moet ook wel USB3 en lager compatible zijn maar die hogere USB3 schrijfsnelhden zijn dan weer geen verplichting voor sticks.
Ze zullen meestal wel snel lezen maar schrijven? Je mag al blij zijn een middenmoter 40-60MB schrijfsnelheid haalt, USB2 snelheden dus...
Vele halen zelfs nog geen 10 of 20MB...

Heeft alles te maken met controllerchips en opbouw in de USB stick. Sommige USB3 sticks zijn langzamer dan sommige USB2 sticks.
Om te besparen hebben de goedkopere meestal een budget controller chip, die meestal niet snel schrijven, en slechts 1 nand.
Duurdere snelle sticks zullen dan een betere (sneller schrijven) controller hebben en mogelijk meerdere nands die dus parallel (= sneller) kunnen beschreven worden.
(Was bij oudere generatiesUSB3 vaak zo, moderne nands zijn wrs veel sneller zijn dus wrs hogere snelheden met een enkele chip halen als ze een snelle controller gebruiken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan