Hardware upgrade kit voor pc geinstalleerd

Beste ,

ik heb windows 10 pro op mijn computer staan , windows 11 kon ik niet installeren vanwege verouderd hardware moerdebord/ processor , heb een nieuwe upgrade kit voor pc gekocht, de leverancier heeft de set in elkaar gezet en bios geupdat . moederbord is asus prome 550m-k en processor amd ryzen 5 5000 series , de bios is geupdat naar de laaste versie PRIME B550M-K BIOS 3607 , als ik de pc opstart kom ik in mijn bios terecht , start niet mijn SSD op waar windows 10 op zit , ik zie de ssd wel staan in de bios , maar kan niet instellen boot 1 om op te starten , ik wilde dit omdat ik dan de hardware kon wijzigen in windows 10 zodat ik mijn licensie kan behouden , nu weet ik even niet wat ik nu moet doen ?

Graag advies hoe ik dit het beste kan oplossen .

Bedankt alvast.

Vriendelijke groet,
Humpie
 
even een correctie op mijn onderwerp upgrade kit voor pc , ik heb nog informatie op gezocht bij Asus , en die kwam er mee dat ik de Lauch CMS op Enabled moet zetten , dat het ik gedaan , nu ziet wel mijn ssd schijf , start op met automatische herstel , maar is al 15 keer opgestart , maar verder gebeurd er niks .

Kan iemand mijn helpen hoe ik dit kan oplossen ?

Bedankt alvast .

Vriendelijke groet ,

Humpie
 
ik heb weer terug gezet Lauch CMS .

Sorry maar ik denk dat ik een fout gemaakt in mijn bios , bios start niet meer op ? moet even kijken hoe ik dit oplos om te ressetten .
anders moet ik maar naar een pc zaak brengen , bedankt voor het advies en je tijd .

Met vriendelijke groet,

humpie
 
Ja legacy , ik had de lauch CSM terug gezet omdat ik niet via usb windows 11 installeren , zag wel windows logo heel even , en toen ging de computer weer uit , vandaar dat ik get weer terug heb gezet , en toen ging het fout met de bios.
 
Ok , boekje van de bios waar de resetten zit, ik heb een foto bij toegevoegd is dit het ?
 

Bijlagen

  • 20240522_202518.jpg
    20240522_202518.jpg
    91.9 KB · Weergaven: 42
staat secure boot aan in het bios?

Secure Boot beschermt het opstartproces tegen beveiligingsaanvallen tegen schadelijke code zoals malware en ransomware. Secure Boot is afhankelijk van
de firmware en vereist dat het BIOS van de computer is ingesteld op UEFI-modus.
 
Hoi , even een update over dit onderwerp, ik heb geprobeerd de bios te resetten, pc starte nog steeds niet op , toen heb ik mijn video kaart eruit gehaald, pc starte op in de bios , instelling terug gezet op lauch CMS , usb waar windows 11 op stond , kon mijn ssd wi dows 11 installeren, video kaart gebruik van het asus moederbord geïnstalleerd, gelukkig is het probleem opgelost, ik wil jullie bedanken voor het meedenken aan oplossingen.

Met vriendelijke groet,
Humpie
 
Terug
Bovenaan Onderaan