Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly13

Steunend lid
Vip Lid
Zoals zovelen heb ik altijd problemen met de cumulatieve updates. Nu opnieuw wil de laatste, KB3097617 niet installeren na tig pogingen. Ook hem downloaden en dan zo installeren mislukt. Nu had ik ergens gelezen dat je eens sfc/ scannow moest doen en dat het dan zou lukken. Heb ik gedaan en het resultaat is : Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
 
betreffende de foutmelding : Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
kun je de de Windows 10 dvd plaatsen en vervolgens terug een sfc /scannow opstarten ..
of je start de dism.exe op via een opdrachtprompt om je systeem te herstellen .
 
heb jij de Windows 10 dvd in je bezit dan plaats je deze en start je een sfc /scannow op als administrator ...
ben je niet in het bezit van een windows 10 dvd of usb stick ... dan doe je het volgende ..


Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
6b7b6a2108-Ashampoo_Snap_2014.04.10_17h20m45s_011_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

6b9a8e1a75-Ashampoo_Snap_2014.04.10_17h28m26s_012_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

6bb1562777-Ashampoo_Snap_2014.04.10_17h30m17s_013_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
**dit lukt enkel indien er een ingeblikte image aanwezig is op de C
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan