Ubuntu 10.04.1 ziet windows 7 niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb windows 7 ultimate op mijn pc geinstalleerd, ik wilde een dualboot met ubuntu 10.04.1 dus ik start de cd op, alles gaat goed, maar als ik in de schijfindeling zit, zegt ie dat er geen besturingsysteem geinstalleerd is.

help wat nu??

voor de mods, ik heb op een ander forum dit topic ook al geopend, maar is gesloten, omdat ik perongeluk het woord ieligaal zij.
maar aan de windows 7 die ik heb geinstalleerd is niks ieligaals aan!

alvast bedankt voor de oplossing!
 
Oke dan, ik heb een partitie van 15 gb aangemaakt in het progama *beheren*
toen heb ik EasyBCD 2.0 opgestart en op add new intry geklikt
bij operating systems linux gedrukt partitie van 15 geselecteerd bij device en op add entry geklikt.

wat moet ik nu doen??
 
Easybcd heeft de grubloader, grub2, lilo en nog 2.
Geen enkele tot nu toe kan ubuntu starten vanaf mijn externe schijf (ik heb nog maar beide grub getest, nog geen tijd ghad om verder te doen).
Ook hier zag ubuntu windows 7 niet.
Ik deed vanaf mijn windowscd een opstartherstel, dan stond windows 7 er in de eigenzinnige grub loader van ubuntu 10.04 wel bij.
Ubuntu gebruikt nu ook virtualisatie, dus je kan deze installeren binnen windows op een map die zich gedraagt als een virtuele harde schijf.
Installeer je daar ubuntu op of nog ouderwets op een apparte partitie?
 
Dat hoeft ook niet, ubuntu ondersteunt virtualisatie. Laad de cd terwijl windows draait en installeer ubuntu in een virtuele schijf. Deze optie kan je gewoon kiezen uit het setupprogramma van ubuntu dat gestart word in windows.
Ofwel als je een externe schijf hebt daarop een partitie maken en installeren gaat ook. daarna met opstartherstel van windows zie post 5 van deze thread. In een uur is het klaar.
 
Edit 3
heb wubi geinstalleerd. maar als ik de installatie van ubuntu zelf wil afronden zegt ie.
dat er iets mis is met het bassispakket.
Foto0167.png
 
Laatst bewerkt:
Dat wijst normaal op een beschadigde iso die je gebrand hebt.
Al geprobeerd met opnieuw downloaden en eens een ander schijfje en andere brander?
Het blijven duren van de problemen ligt misschien aan een vuile lens in je brander of een defect?
Dit ligt zo stilaan aan je hardware lijkt me.

Wat zegt de mediacontrole?
 
Laatst bewerkt:
Ik had naar de foto niet gekeken.
Die spreekt toch niet over basispakket volgens wat ik er van zie (wel een erg lage dpi, moeilijk leesbaar hier)
Met basisbestandssysteem bedoelt men de betreffende partitie die slecht gekoppeld is, te corrigeren via je schijfindelingsmenu tijdens de setup.
De partities (normaal 3 maar ubuntu kan ook met 2) de koppeling /boot, de koppeling / en de swap
De systeempartitie (de grootste) is hier de 2de, dus koppelpunt /
Zijn er partities blijven staan van oudere linuxinstallaties soms?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan