Internet Algemeen Toegang tot Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Af en toe vragen programma’s om een uitzondering in de Firewall toegang.

Zit daar een risico aan en kan het ook worden teruggedraaid?

Vanmorgen gaf ik deze toestemming aan een fotoprogramma dat ik helemaal niet ken en om de toestemming terug te draaien installeerde ik het programma opnieuw.

Maar de toestemming was blijkbaar al „verankerd“.
 
Oké, wivy, erg leuke programmaatjes heeft deze Sordum. Ik kende er al een paar.

Ik heb deze foto-"app" nu geblokkeerd.

Direct na het stellen van mijn vraag had ik het idee om de Firewall terug te zetten naar de standaardinstellingen. Ik dacht dat dat ook wel effectief zou zijn.

Maar toch stond deze nieuwe foto-app nog op toegestaan. Of misschien interpreteerde ik het woord Ingeschakeld verkeerd (blokkering ingeschakeld?).

De vraag blijft: waarom vragen programma's om deze toestemming? Ook vaak programma's die ik al jaren gebruik, zoals SRWare Iron of Everything.
 
1664384121552.png


actie is ' Blokkeren ' en is dus ingeschakeld.

1664384282939.png


actie is ' Blokkeren ' en is NIET ingeschakeld!!

duidelijk?
 
Hallo wivy,

Eerst was het mij wel duidelijk, denk ik, maar nu niet meer. :)

Als je klikt op het rode verbodsbordje links naast de rode pijl naar beneden, dan krijg je "Selectie blokkeren" en dat is waar het om gaat, lijkt mij.
 
kijk hoe de status is van ' Actie ' en ' Ingeschakeld ' en vergelijk het met mijn voorbeeld. dan is er geen enkele verwarring.
als je dit uitvoert met de ' FireWall Control ' van windows zelf, dan weet je pas niet wat: wat is ...

blokkeren ingeschakeld: Ja blokkade : blokkeren
==========================================
blokkeren ingeschakeld: Nee geen blokkade : toestaan

hopelijk word het nu duidelijk

neem een ' .exe ' moet hij geblokkeerd worden ja of nee, hou het gewoon simpel in denkwijze en maak het niet nodeloos ingewikkeld!

' VINK ' aan of uit
 
Hallo wivy, goedemorgen,

Hoewel ik zeker ben van uw goede bedoelingen kan ik uw uitleg absoluut niet volgen (gisteren ook al niet): uw laatste opmerking deed de deur dicht.

Maar zoals reeds gezegd heeft het programma reeds gedaan wat ik beoogde: toegang blokkeren.

Dank voor het tippen van dit leuke programmaatje!
 
Sommige programma's kan je foppen door in je local host een regel te zetten.
Wanneer je echter met een specifiek IP-adres xx.xx.xx.1 communiceer je met de localhost en daarmee in principe dus met je eigen computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan