E-mail Thunderbird: Ongewenste berichten uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hotmail account heb ik om de W10 te laten draaien. Maar die laat nogal veel spam binnen.
Er staat een grote vlam bij of je kan dat zelf toevoegen via de menuknop(ongewenst).
Vandaag ontdekt dat je bij de 3 streepjes-extra-ongewenste berichten uitvoeren hebt. Na 10 jaar emailen en spam is dit ook weer iets nieuw voor me of weer blablabla.
 

Bijlagen

  • ongewenste berichte.JPG
    ongewenste berichte.JPG
    25.9 KB · Weergaven: 89
Hotmail account heb ik om de W10 te laten draaien. Maar die laat nogal veel spam binnen.
Er staat een grote vlam bij of je kan dat zelf toevoegen via de menuknop(ongewenst).
Vandaag ontdekt dat je bij de 3 streepjes-extra-ongewenste berichten uitvoeren hebt. Na 10 jaar emailen en spam is dit ook weer iets nieuw voor me of weer blablabla.
Dat lees je verkeerd.
Er staat NIET dat je ongewenste berichten kan uitvoeren, er staat dat je de verwerking die het markeren en opzij zetten van ongewenste berichten manueel kan opstarten en dus uitvoeren op je inbox.
Als je niets gewijzigd hebt aan de voorwaarden of registraties om berichten als spam te zien zal dit geen bijkomend resultaat geven, want bij het binnenhalen van berichten wordt die verwerking altijd uitgevoerd. Maar als je een verzender vb. hebt toegevoegd als geblokkeerd maar van die verzender staan er oudere berichten in je inbox, dan zal het manueel opstarten van die verwerking het verwijderen van de nu als spam beschouwde berichten tot gevolg hebben.

PS : alles uit je vraag en mijn antwoord heeft NIETS te maken met je mailaccount, Hotmail of wat dan ook. Maar wel met de software-client of de web-client die je gebruikt om mails te lezen.
 
De regel eronder is ongewenste berichten (spam) uit map verwijderen. Waarschijnlijk enkel de map van ongewenste berichten dan.
Of Thunderbird bijleert/onthoud wat ik als ongewenst heb aangeduid en rechtstreeks in de map spam gooit weet ik ook niet. Mail van W 10 deed dat wel.
Nu komt alles binnen bij Postvak in.
 
Thunderbird heeft net als alle andere clients een spambepaling die werkt op regels. Met die regels van ongewenste mail kan je een afzender blokkeren, of een gans domein en dan vliegen mails uit die hoek voortaan in je spam bij binnenkomst.

Hier vind je alle details in dat verband :
 
Onder extra- Berichtenfilters kan jezelf opgeven wat je ongewenst vindt.
Er zijn vele mogelijkheden om bijvoorbeeld onderwerpen, afzenders in te stellen.
Het is alleen veel werk om het te doen.

lees wel eerst goed wat in #2 staat!
 
je kan ook MailWasher Free gebruiken om mails van tevoren te scannen op troep!

Het is een overzichtelijk programma dat met alle e-mailprogramma's werkt. MailWasher filtert je mailberichten voordat ze naar de computer (of mobiel) worden gedownload. Je ziet een preview van de mail, en kan berichten markeren en laten verwijderen voordat ze opgehaald worden.

Hou er wel rekening mee dat de free versie slechts ingezet kan worden voor één mail-account !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan