Browser Thorium browser.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een nieuwe browser die gebaseerd is op Google Chrome browser. Hij heeft de snelheid van Chromium browser, maar mist de functionaliteiten niet die Chromium niet heeft.
M.a.w. dit is een browser die de snelheid heeft van Chromium browser en de functionaliteit heeft die Google Chrome browser biedt, dit gecombineerd met extra veiligheden is dit eigenlijk de browser die iedereen die nu Google Chrome browser gebruikt zou moeten uitproberen.
Dit is een product die op alle platformen kan werken.
De site is heel erg rommelig, maar dit is het werk van 1 persoon die zelf nog op een computer met Win 7 werkt. Dit valt allemaal te ontdekken op die site.
Het is een beetje zoeken waar jij je download link kan vinden, maar het is wel eentje die de moeite waard is vind ik.
https://thorium.rocks/
thorium browser.jpg


Ik heb een rood kadertje geplaatst rond deze die je moet kiezen voor Win 10 en 11.
Je kan hem dus ook speciaal voor Win 7 downloaden, deze zal naar mijn denken het meest en het best door ontwikkeld zijn denk ik. Reden, de maker werkt zelf ook met een computer die op Win 7 draait.
 
Ben ook eens aan het kijken, maar ik zou eerder opteren voor de AVX2 te gebruiken. Tenzij je CPU die instructieset niet ondersteund. Maar voor de meeste gaat dit geen issue zijn. AVX2 bied dus een meerwaarde hier.

1698580101011.png


Instruction Set Extensions are additional instructions which can increase performance when the same operations are performed on multiple data objects. These can include SSE (Streaming SIMD Extensions) and AVX (Advanced Vector Extensions).

Langs de andere kant heb ik ook wel een bedenking bij het feit dat de developer nog werkt met Windows 7. En daarbij met een product zoals een webbrowser. Een OS waar geen security patches meer voor uitgebracht worden... Als een developer daar het nut niet van inziet... dan heb ik er toch serieus bedenkingen bij.

Niet tegenstaande dat deze browser mss wel te overwegen valt natuurlijk. Voor zover ik kan zien ziet het er wel een deftige fork uit.
 
Laatst bewerkt:
Ben ook eens aan het kijken, maar ik zou eerder opteren voor de AVX2 te gebruiken. Tenzij je CPU die instructieset niet ondersteund. Maar voor de meeste gaat dit geen issue zijn. AVX2 bied dus een meerwaarde hier.

Bekijk bijlage 254150

Instruction Set Extensions are additional instructions which can increase performance when the same operations are performed on multiple data objects. These can include SSE (Streaming SIMD Extensions) and AVX (Advanced Vector Extensions).

Langs de andere kant heb ik ook wel een bedenking bij het feit dat de developer nog werkt met Windows 7. En daarbij met een product zoals een webbrowser. Een OS waar geen security patches meer voor uitgebracht worden... Als een developer daar het nut niet van inziet... dan heb ik er toch serieus bedenkingen bij.

Niet tegenstaande dat deze browser mss wel te overwegen valt natuurlijk. Voor zover ik kan zien ziet het er wel een deftige fork uit.
Ik heb nog een intel CPU van de 2de generatie, dat is een super oud dingetje, maar hij werkt nog naar behoren. Ik heb er tot op heden nog geen problemen mee gehad dat ik dacht, die kan niet meer mee met de tijd of met mij. Ik heb deze genomen die ik in een rood kadertje heb geplaatst, heb nu ook de indruk dat hij sneller is als de gewone chrome browser. Maar als jij denkt dat die versie nog sneller is, dan wil ik dat wel eens uitproberen hoor. Mij maakt het niet uit welke versie, het gaat hem inderdaad om de veiligheid en de snelheid van de browser die erop vooruit gaat.
Ik heb deze browser niet zelf gevonden dit had ik van een youtuber waarvan ik wel soms eens een filmpje van bekijk gezegd dat deze browser goed is.
Ik heb het van deze youtuber
 
Ben ook eens aan het kijken, maar ik zou eerder opteren voor de AVX2 te gebruiken. Tenzij je CPU die instructieset niet ondersteund. Maar voor de meeste gaat dit geen issue zijn. AVX2 bied dus een meerwaarde hier.

Bekijk bijlage 254150

Instruction Set Extensions are additional instructions which can increase performance when the same operations are performed on multiple data objects. These can include SSE (Streaming SIMD Extensions) and AVX (Advanced Vector Extensions).

Langs de andere kant heb ik ook wel een bedenking bij het feit dat de developer nog werkt met Windows 7. En daarbij met een product zoals een webbrowser. Een OS waar geen security patches meer voor uitgebracht worden... Als een developer daar het nut niet van inziet... dan heb ik er toch serieus bedenkingen bij.

Niet tegenstaande dat deze browser mss wel te overwegen valt natuurlijk. Voor zover ik kan zien ziet het er wel een deftige fork uit.
https://www.techpowerup.com/cpu-specs/core-i5-2450m.c1309
Yep, mijn processortje ondersteunt dit. Had het eigenlijk niet gedacht, maar toch. SSE4.2 en AVX zonder die 2 erachter.
 
Mijn processortje zou dit volgens ik gevonden heb moeten ondersteunen, maar hij wil de .exe niet uitvoeren, start het wel op, maar dan verdwijnt het gewoon weer. Ik heb wel eerst de Thorium die ik staan had verwijderd met Revo en alle left overs ook verwijderd. Nu heb ik de .exe van deze die ik staan had uitgevoerd en die deed het meteen. Om alles uit de weg te ruimen, ik heb mijn laptopje ook terug opgestart voor ik de .exe van deze met AVX2 liet uitvoeren. Zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen om een .exe te doen installeren, heb ook als administrator uitvoeren gedaan en doet het ook niet via deze weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan