E-mail Telenet inbox

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

PROBLEEM 1 / Mijn Telenet mailbox staat in het rood, dit wil zeggen dat er niet veel meer bij kan, als je niet opruimt komt je mail niet meer binnen.
Telenet heeft geen app om dubbele mails te verwijderen. Ik heb 300 mappen met belangrijke mails ik kan ze toch niet allemaal lezen om te zien of er dubbele zijn of niet?

Met wat kan ik het best mijn inbox proper krijgen en terwijl ik bezig ben met internet en mails ?

PROBLEEM 2 / Ik heb hééééél veel bookmarks staan in Firefox maar die staan allemaal door elkaar.
Ik weet als ik iets lees, ah ik heb daar een bookmark over maar eer ik die gevonden heb in mijn toestand, dan gaat er veel tijd overheen, dus bestaat er een programma om mijn dubbele bookmarks te verwijderen en om mij bookmarks te ordenen alfabetisch.

Grote vraag misschien simpel op te lossen

bedankt

Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1720012102703.png
 
Die suggestie is wel héél kort door de bocht en gaat voorbij aan al de nadelen van POP3. Vb. dat je je mails niet kan lezen op meer dan 1 apparaat vb. / dat je geen backup meer hebt / etc...

Gewoon regelmatig opruimen is een betere oplossing zonder nadelen...;)
 
Spijtig voor u, maar dit is niet door mij opgesteld.
Dit is te vinden onder: grootte Telenet mailbox

Zelf handmatig opruimen behoort niet tot de mogelijkheiden..
Ik snap echt niet waarom je regelmatig met van die rare opmerkingen komt...
Waarom zou dat spijtig voor mij zijn ?

En waarom zou je dat niet handmatig kunnen opruimen ??? Deleten van mails kan ook op een volle mailbox hoor ...
 
#1: <<Ik heb 300 mappen met belangrijke mails ik kan ze toch niet allemaal lezen om te zien of er dubbele zijn of niet?

Ik heb hééééél veel bookmarks staan in Firefox maar die staan allemaal door elkaar.
Ik weet als ik iets lees, ah ik heb daar een bookmark over maar eer ik die gevonden heb in mijn toestand, dan gaat er veel tijd overheen, >>

Ik maak uit deze tekst op dat voor hem handmatig opruimen niet mogelijk is wegens geen tijd en te vermoeiend.
Is dat voor u zo'n rare opmerking???

Deleten van die mails is geen probleem, maar 10 duizenden (5 GB) mails lezen om te kijken of er dubbels tussen zitten... dat is pas gekkenwerk
 
Als je Thunderbird installeert (gebruik imap) en je installeert ook een plug-in (https://github.com/eyalroz/removedupes/) om op dubbels te controleren (werkt per map) dan kan je al heel wat dubbels op een vrij snelle manier opsporen en verwijderen. De plug-in stelt zelf voor welke je kan laten staan, maar je kan voor een andere dubbel kiezen om bij te houden en de rest laten verwijderen.
Uiteraard neemt het tijd in beslag als je alles wil controleren om te zien welke je wil behouden, maar je kan ook de plug-in zijn gang laten gaan.

Er zullen nog wel andere email clients zijn die dubbels kunnen verwijderen, maar persoonlijk gebruik ik deze combinatie.

Voor de dubbele bookmarks in Firefox zou je bookmark-clean-up (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/bookmarks-clean-up/) kunnen proberen.
 
Laatst bewerkt:
Is dat voor u zo'n rare opmerking???
Deleten van die mails is geen probleem, maar 10 duizenden (5 GB) mails lezen om te kijken of er dubbels tussen zitten... dat is pas gekkenwerk
Maar daar ging je reactie toch niet over ???
Je had het enkel over de volle mailbox.

En hoe je dubbels ging opsporen met de mailaccount in POP3 te zetten, ontgaat me helemaal ...
Laat maar zitten : logica was in deze reactieketting vér te zoeken.
 
<<En hoe je dubbels ging opsporen met de mailaccount in POP3 te zetten, ontgaat me helemaal ... >>
Het enige wat ik over dubbels opsporen gezegd heb is dat dit bij deze aantallen gekkenwerk is.
En het enige wat in #1 staat is dat je die mails moet overbrengen naar uw pc.
Dan heb je alle tijd en kunt u rustig werken en heb je plaats genoeg in je mailbox.

Wat jij voor de rest allemaal verzint over "dubbels opsporen" zijn mijn zorgen niet,
 
Terug
Bovenaan Onderaan