Status
Niet open voor verdere reacties.
@ J.W.
wil je hiermee zeggen dat je nu al een 137 GB verbruikt heb !
en dit terwijl elke 6 de van de maand het verbruik terug op nul gezet word!
zelf heb ik nu een verbruik van 40,56GB met de volgende melding
**Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 172,44 GB en 699,92 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.

indien jij dus nu al een verbruik heb van 137 GB en der zit niemand anders op je verbinding ,
dan ben je waarschijnlijk volgende week al een grootvebruiker en zal je internet op een lagere snelheid gezet worden !

tevens je kan Telelimit op elke Windows instaleren behalve op de XP of een andere besturingssysteem dan Windows.
Telelimit is daar bovenop ook nog gratis te gebruiken ..... LEES hier meer erover
om Telelimit te kunnen gebruiken moet je de inlog gegevens van Telenet gebruiken die je gekregen heb .
Download de nieuwste versie van Telelimit v1.0.2.0

Telelimit werkt niet meer... al meerdere dagen.

Zolang je gedurende de groene uren download zal je snelheid nooit lager worden, zelfs niet als je een pak TB's download.
Smalband wordt alleen toegepast als je in de dag, gedurende de rode uren download en over je limiet gaat.

Je wordt pas als "grootgebruiker" aanzien als u +/- een TB per maand download.
 
Hey,

Ik ben de ontwikkelaar van TeleLimit. Aangezien ik per e-mail op de hoogte werd gesteld van dit topic en er toch wel wat foutieve informatie in staat, reageer ik hier even op.

TeleLimit haalt de informatie (limieten, huidig verbruik,..) op via de webservice van Telenet. Deze webservice laat toe om op een eenvoudige manier aan deze informatie te komen en staat volledig los van "Mijn Telenet". Naar mijn weten maakt elke Telemeter-tool gebruik van deze webservice.

Helaas ligt deze sinds een aantal dagen volledig plat. Dit is een probleem aan de kant van Telenet en het is aan hen om dit op te lossen. Ik heb Telenet al een aantal keer proberen te contacteren, maar een degelijke reactie loskrijgen is niet zo eenvoudig. Op Twitter werd me beloofd dat ze het gaan nakijken.

TeleLimit werkt bij alle producten (ook die met "vrij downloaden", wat absoluut niet limitetloos is). Zodra de webservice weer werkt, werkt het programma ook weer.
 
Hey,

Ik ben de ontwikkelaar van TeleLimit. Aangezien ik per e-mail op de hoogte werd gesteld van dit topic en er toch wel wat foutieve informatie in staat, reageer ik hier even op.

TeleLimit haalt de informatie (limieten, huidig verbruik,..) op via de webservice van Telenet. Deze webservice laat toe om op een eenvoudige manier aan deze informatie te komen en staat volledig los van "Mijn Telenet". Naar mijn weten maakt elke Telemeter-tool gebruik van deze webservice.

Helaas ligt deze sinds een aantal dagen volledig plat. Dit is een probleem aan de kant van Telenet en het is aan hen om dit op te lossen. Ik heb Telenet al een aantal keer proberen te contacteren, maar een degelijke reactie loskrijgen is niet zo eenvoudig. Op Twitter werd me beloofd dat ze het gaan nakijken.

TeleLimit werkt bij alle producten (ook die met "vrij downloaden", wat absoluut niet limitetloos is). Zodra de webservice weer werkt, werkt het programma ook weer.

Leg me dan toch eens uit, ik kijk hier als Hollander geheel blanco tegenaan en weet niet hoe internet en bepaalde diensten geregeld zijn bij mijn Zuiderburen.

U, een ontwikkelaar van Telelimit.
Wat is de relatie tussen Telelimit, Telemeter en Telenet ?
Praten we hier in principe over 1 bedrijf, of zijn er meerdere bedrijven die langs elkaar heen werken of misschien in de verte iets met elkaar te maken hebben ? Wordt er software van derden gebruikt ?

Programmeert u in opdracht van Telenet, of verkoopt u uw product aan meerdere en bent u een op zichzelf staand bedrijf dat een product verkoopt aan Telenet?

Op zich wel grappig dat u via email op de hoogte gesteld werd van dit topic. Zoiets doet mij goed, zodat Pctuts ook bij de bron van een probleem bekendheid krijgt.

Fijn dat u hierop gereageerd heeft.
 
Wat is de relatie tussen Telelimit, Telemeter en Telenet ?
Telenet: de provider.
Telemeter: de benaming voor het websitegedeelte waar je je dataverbruik kan opvolgen, aangezien we hier in België (althans bij Telenet) nog datalimieten hanteren. Dit wordt dus aangeboden door Telenet.
TeleLimit: Een programma, door mij ontwikkeld, dat ervoor zorgt dat je je dataverbruik kunt opvolgen via de taakbalk en dus niet meer hiervoor naar de website van Telenet moet gaan.

Praten we hier in principe over 1 bedrijf, of zijn er meerdere bedrijven die langs elkaar heen werken of misschien in de verte iets met elkaar te maken hebben ? Wordt er software van derden gebruikt ?
Er is 1 bedrijf: Telenet. Deze biedt een publieke webservice aan waarmee het datagebruik eenvoudig opgevraagd kan worden. Deze webservice kan en mag dus door iedereen gebruikt worden.

Programmeert u in opdracht van Telenet, of verkoopt u uw product aan meerdere en bent u een op zichzelf staand bedrijf dat een product verkoopt aan Telenet?
Ik programmeer niet in opdracht van Telenet, ik verkoop geen producten en ik heb met geen enkel bedrijf iets te maken. Ik ben een student en heb TeleLimit voor mezelf in mijn vrije tijd ontwikkeld, omdat de andere beschikbare tools voor mij niet voldeden. Aangezien anderen er ook iets aan kunnen hebben, heb ik het online gezet. Ik verkoop het dus niet (zo goed als niemand zou trouwens geld geven voor dit soort software).

Op zich wel grappig dat u via email op de hoogte gesteld werd van dit topic. Zoiets doet mij goed, zodat Pctuts ook bij de bron van een probleem bekendheid krijgt.
Blijkbaar ondersteunt dit forum pingbacks. Doordat er door qtex naar mijn website werd gelinkt en Wordpress (het CMS dat op mijn website gebruikt wordt) deze pingbacks ondersteunt, ontving ik een e-mail zodra hij die post maakte.

Fijn dat u hierop gereageerd heeft.
Geen probleem :)
 
Bedankt voor de uitleg.

Sorry hoor, maar datalimieten klinken mij een beetje pré-historisch in de oren.
Volgens mij bestaat er al jaren in Holland geen enkele ISP meer dat nog datalimieten hanteert.
Alles is hier bij ons fair policy gebruik van de internet verbinding.

Daarom volg ik zelf dit topic wat op afstand, maar als admin vind ik het mijn plicht om ook het internet verkeer in Belgie te volgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Ik ben de ontwikkelaar van TeleLimit. Aangezien ik per e-mail op de hoogte werd gesteld van dit topic en er toch wel wat foutieve informatie in staat, reageer ik hier even op.

TeleLimit haalt de informatie (limieten, huidig verbruik,..) op via de webservice van Telenet. Deze webservice laat toe om op een eenvoudige manier aan deze informatie te komen en staat volledig los van "Mijn Telenet". Naar mijn weten maakt elke Telemeter-tool gebruik van deze webservice.

Helaas ligt deze sinds een aantal dagen volledig plat. Dit is een probleem aan de kant van Telenet en het is aan hen om dit op te lossen. Ik heb Telenet al een aantal keer proberen te contacteren, maar een degelijke reactie loskrijgen is niet zo eenvoudig. Op Twitter werd me beloofd dat ze het gaan nakijken.

TeleLimit werkt bij alle producten (ook die met "vrij downloaden", wat absoluut niet limitetloos is). Zodra de webservice weer werkt, werkt het programma ook weer.

Op "Mijn telenet" kan ik de telemeter aflezen tot op vandaag. Probeer de Telelimit te installeren met login en paswoord maar krijg de melding "verbindingsfout". En ja, ik ben zeker van mijn login en paswoord. Kan er wel mee op de site van telenet en mijn mails.
 
Op "Mijn telenet" kan ik de telemeter aflezen tot op vandaag. Probeer de Telelimit te installeren met login en paswoord maar krijg de melding "verbindingsfout". En ja, ik ben zeker van mijn login en paswoord. Kan er wel mee op de site van telenet en mijn mails.

Als die webservice uitligt van Telenet dan zal dat niet werken. Een webservice is niet hetzelfde als een webpage zoals de Telemeter op Mijn Telenet.
 
limiet bij telenet onbeperkt ,om te lachen ,ben vandaag overgestapt met alles naar Belgacom,hoop dat er daar geen addertje onder het gras zit
Telemeter-info over aanrekeningsperiode van 14/01/2013 tot 13/02/2013.

Dag 30 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 291,19 GB (Laatste update gebeurde op 12/02/2013 om 04:21).
Status: Grootverbruiker
Je zal tijdelijk en alleen op de allerdrukste momenten met aangepaste snelheid surfen.
Op 14/02/2013 (start nieuwe aanrekeningsperiode) krijg je opnieuw de status Vrij verbruik.
 
limiet bij telenet onbeperkt ,om te lachen ,ben vandaag overgestapt met alles naar Belgacom,hoop dat er daar geen addertje onder het gras zit


Je stapt over naar een ISP die minder snel is, met de "hoop" dat die onbeperkt internet aanbied? Terwijl die in realiteit ongeveer dezelfde procedure hanteren ivm downloadlimieten... hmmmm :vraagteken:

Belgcaom kom bij mij nooit nog binnen, tenzij voor hun mobiel netwerk misschien.
 
ddragon wat is de reden waarom je belgacom niet zo nemen? werk al jaren met hun en nog nooit panne gehad of trage downloadlimieten.ieder zijn keuze zeker;)
 
De reden valt me nog altijd zwaar op de maag. In een ver verleden had ik een 56K modem. Belgacom rekende toen tarieven aan per minuut. Ik heb me daar toen blauw aan betaald. OK, eigen keus. Uiteindelijk reclame in de bus "Proficiat, een eindejaarsgeschenk van Belgacom. Vanaf nu kan je ADSL nemen." OK, ik blij. Snel naar een Belgacom verkooppunt. "Dat gaan we even opzoeken meneer..." Na 5 min. "Oei, helaas zit je te ver van de kabinne, ADSL ga je niet kunnen nemen hoor!".
Ok, na 6 maanden... eindelijk ADSL beschikbaar. Nog vrij kostelijk, abo van een jaar enzo. Zeker 20 - 30 keer per dag men verbinding verbroken!! Veel telefoontjes en emails... Snelheid 5 keer omlaaggetrokken enzo. Geen oplossing. Uiteindelijk buitengesmeten en omdat ik nog zo braaf was, de rest van het jaar kunnen betalen als "opzeg". (Zou nu nietwaar geweest zijn).
Dus ja. Ik kan het woord Belgacom nietmeer horen, zien of ruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan