tele 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan één a twee weken duren eer dat tele2 de lijn overneemt, bij mobistar duurt het minstens twee a drie weken. Kom iedere dag in aanraking met die rotzooi van providers.Leuk beroep BGC-technieker, Iemand ruilen?
 
Kijk, hier staan de aanbiedingen.
De eerste is zonder modem, maar is 29.9 euro vast.
De 2e is 29.9 euro de eerste 12 maand, daarna 39.9 euro.
Het hangt er van af welk abo je hebt.
Met de eerste formule is de snelheid laag, maar het 2e jaar haal je die modem er uit.
Het bedrag blijft 29.9 euro.
Bij de 2e formule komt er na 12 maand 10 euro bij, maar heb je meer snelheid.
Maar met je huidig modem moet het ook lukken met de eerste formule, met de 2e ook aangezien je modem belgacomtv aankan.
Ik vermoed dat je niet als admin op je belgacom modem geraakt en dat dat passwoord voor de settings te veranderen geheim blijft.
Ik heb mijn tele2 modem ook moeten kraken om via belgacom online te kunnen.
Ik heb hier op het forum ergens gepost hoe ik dat voor mekaar kreeg, maar of dat met andere modem ook werkt betwijfel ik.
 
Het is wel zo dat iedere provider een eigen mac adressen reeks heeft, koop een router in makro, alternate of ... eender welke winkel dan is hij bruikbaar voor je provider dat je op het ogenblik hebt. Een neutrale router is bruikbaar voor iedereen!!! Een router van tele2 is onbruikbaar voor belgacom (firmware en mac adres behoort aan tele2). Een gratis router is altijd meegenomen natuurlijk,maar ... behoort aan 1 provider toe.
 
Belgacom doet dat dus ook al.
Nochthans was dat vroeger anders, die hebben nog universele routers gebruikt meen ik te weten.
 
ja vroeger was dat de fhilips modem router maar de laatste maanden de b box en werkt enkel met belgacom
 
We zijn allemaal brave jongens! en geven gratis modems aan klanten. Koop een goeie neutrale modem (puzzel een beetje met instellingen) en kies een provider naar keuze. Uiterlijk verschillen de modems dus niet!!!
Groetjes, wivy
 
Toch een klein vraagje.
Hoe sta je tegenover de evolutie van het net en de noodzaak aan snellere modem?
Straks gaan we allen naar adsl2, en daarna misschien VDSL of nog wat anders.
Kun je niet beter elk jaar, of om de 2 jaar veranderen van provider, en telkens de gratis modem meepikken?
De universele modem van vandaag moet ik straks toch weer vervangen?
En dan wel op eigen kosten.
 
De universele modem is er al: B-Box verwerkt adsl,adsl2+ en vdsl2.Allé B-box is nu wel van BGC.Veel providers beloven adsl2+,'t is een spijtige zaak maar dit is nog niet overal beschikbaar!!!Zolang het voor Belgacom klanten niet beschikbaar is, krijgt de ander providers het ook niet.Sommige DSL-signalen kunnen wij helaas nog niet door éénzelfde kabelbundel sturen:vdsl1 en vdsl2 zwakken elkaar af.ADSL2+ past zich het als hetware aan.Het spectrum past zich aan,aan andere spectra zoals vdsl2 en adsl,zodanig dat het optimaal blijft werken.
De truc van de afstand:adsl=radius 3 a 5 km (van een telefooncentrale naar abbo).vdsl veel groter,daar het dsl-signaal op de straat kabien geplaatst wordt (afstand straatkabien naar de abbo).Een korte uitleg over DSL.
Gratis modems bij andere providers:
Zolang het NIET beschikbaar is voor een BGC-klant, kan de OLO (Other Licensed Operator):Dommel,Mobistar,..... er ook naar fluiten.adsl2+ is neerwaarts compatibel met adsl.Vdsl2 is dat NIET met vdsl1.Vdsl1 wordt stilaan vervangen door versie twee.

Modems zoals B-box zijn ZTC's (Zero Touch Configuration) ze halen de info vanuit de telefooncentrale,handige dingen dus maar ambetant als tech.Ge ziet niet met welk dsl-signaal je te maken hebt bij de klant omdat er altijd Sync is.Als test modems gebruiken wij GEEN multi toestellen bij de klant.
Iedereen zou beter een universele modem geven met een aangepaste cd voor firmware en instellingen.Verander van provider kies cd of modem (mits kleine som) en de afvalberg wordt kleiner en een apart rek hoef je niet te plaatsen voor de tientallen gratis modems.

Speedtouch546 V6=BGC Speedtouch,TELE2 Speedtouch,...

Voice Over IP biedt ook iedereen aan dus waar ligt het verschil? De prijs,service,naam bekendheid ???
VOIP in NIET compatibel met een gewone of isdn lijn.Een alarm of fax via VOIP vergeet het!!!Werkt NIET. VOIP begint er goed door te komen totdat men bij de klant staat met een fax of alarm.
Ik ga voorlopig stoppen met vertellen,mijn vensterke is bijna vol.Nog info nodig?Laat mij iets weten.Tot uw dienst...
Groetjes wivy

PS:electronica is een wegwerp produkt, herstellen en upgraden is economisch niet meer verantwoord.
 
vandaag de tele 2 easy box ontvangen en een free time abo voor tel bij genomen morgen ga ik proberen om de modem te instaleren als ik niet te veel pijn heb
kwestie van de stekker in het stopkontackt te doen achter de pc
 
Proficiat mistico, je bent vlug bediend geweest! Veel plezier ermee, dat meen ik!
Nog een ps'ke voor Nijltjetweety:veranderen van provider is leuk voor een gratis modem, maar schade vergoedingen voor het niet naleven van een kontrakt is minder leuk.Groetjes wivy
 
Weet ik hoor, bij euphony is dat 50% van het abonnementsgeld dat ze nog tegoed hebben.
Dus 10 maand te vroeg weg = 5 maand betalen.
Eind dit jaar ben ik weg, terug naar tele2 (zie hoger in dit topic)
 
Vragen staat vrij,'t is niet dat ik bij een bepaald firmake werk dat ik de andere afbreek, in tegen deel.Iedereen is baas over zijn eigen portemoné. Tot uw dienst ...
 
de box aangesloten maar geen verbinding met tele2 doeme toch alles inpluggen en werkt zeggen ze dan met de aesy box lukt nie pfff heb al opiew de stekker irin en eruit gedaan geseset ma niks hoor snap het niet meer eerlijk gezegd
 
Zo te zien op de site is het een Speedtouch 706 modem. Dit apparaat zou eventueel voorgeprogrameerd zijn door Tele2 en zichzelf aanmelden bij het tele2-netwerk.
De vraag is heb je wel een Tele2 signaal? Sluit een telefoon aan en luister, krijg je een soort overbelast of bezet toon, dan heb je tele2 signaal! Heb je een normaal signaal en je kan de sprekende klok bereiken dan zit je nog waarschijnlijk met Belgacom!!!
 
Je moet wel je gegevens invoeren.
Die staan in een brief die van tele2 komt.
Ik heb het gedeeltelijk telefonis gedaan met de technische dienst.
Dus je ip adres in de adresbalk van internet exploren zetten, je account bij de provider en pass ingeven....
Die mensen zoeken het uit tot het werkt.
Let er wel op dat hun systeem hoofdlettergevoelig is.
De uitleg van wat je moet doen op je computer staat in een boekje dat bij de modem meegeleverd word.
Het verschilt wel van besturingssysteem tot besturingssysteem.
Hier werkte het direct, zowel met de modem van tele2 als met een universele modem.
De eerste keer was met windows millennium.
Dat was een moeilijke bevalling.
Ik ben atijd goed bediend geweest bij tele2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan