De universele modem is er al: B-Box verwerkt adsl,adsl2+ en vdsl2.Allé B-box is nu wel van BGC.Veel providers beloven adsl2+,'t is een spijtige zaak maar dit is nog niet overal beschikbaar!!!Zolang het voor Belgacom klanten niet beschikbaar is, krijgt de ander providers het ook niet.Sommige DSL-signalen kunnen wij helaas nog niet door éénzelfde kabelbundel sturen:vdsl1 en vdsl2 zwakken elkaar af.ADSL2+ past zich het als hetware aan.Het spectrum past zich aan,aan andere spectra zoals vdsl2 en adsl,zodanig dat het optimaal blijft werken.
De truc van de afstand:adsl=radius 3 a 5 km (van een telefooncentrale naar abbo).vdsl veel groter,daar het dsl-signaal op de straat kabien geplaatst wordt (afstand straatkabien naar de abbo).Een korte uitleg over DSL.
Gratis modems bij andere providers:
Zolang het NIET beschikbaar is voor een BGC-klant, kan de OLO (Other Licensed Operator)
ommel,Mobistar,..... er ook naar fluiten.adsl2+ is neerwaarts compatibel met adsl.Vdsl2 is dat NIET met vdsl1.Vdsl1 wordt stilaan vervangen door versie twee.
Modems zoals B-box zijn ZTC's (Zero Touch Configuration) ze halen de info vanuit de telefooncentrale,handige dingen dus maar ambetant als tech.Ge ziet niet met welk dsl-signaal je te maken hebt bij de klant omdat er altijd Sync is.Als test modems gebruiken wij GEEN multi toestellen bij de klant.
Iedereen zou beter een universele modem geven met een aangepaste cd voor firmware en instellingen.Verander van provider kies cd of modem (mits kleine som) en de afvalberg wordt kleiner en een apart rek hoef je niet te plaatsen voor de tientallen gratis modems.
Speedtouch546 V6=BGC Speedtouch,TELE2 Speedtouch,...
Voice Over IP biedt ook iedereen aan dus waar ligt het verschil? De prijs,service,naam bekendheid ???
VOIP in NIET compatibel met een gewone of isdn lijn.Een alarm of fax via VOIP vergeet het!!!Werkt NIET. VOIP begint er goed door te komen totdat men bij de klant staat met een fax of alarm.
Ik ga voorlopig stoppen met vertellen,mijn vensterke is bijna vol.Nog info nodig?Laat mij iets weten.Tot uw dienst...
Groetjes wivy
PS:electronica is een wegwerp produkt, herstellen en upgraden is economisch niet meer verantwoord.