Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forumleden,

Wie heeft er een antwoordt op mijn technische vraag: is het mogelijk om een eigen router aan te sluiten op een modem van snow.

Dank bij voorbaat

Met vriendelijke groeten,
pol04
 
Lijkt mij wel, er is niet zoveel verschil tussen de router / modem die men van een provider ontvangt.

Je dient deze router dan wel in Brugmodus te zetten en min of meer als Switch te laten werken als je beide routers wilt blijven gebruiken via hetzelfde netwerk.
Anders moet je de nieuwe router op een ander IP adres zetten, zodat beiden elkaar niet in de weg zitten, maar dan kun je de Snow router niet meer bereiken via de andere netwerk apparaten.
Ik heb hier zelf ook een Cisco router achter mijn KPN modem / router gezet.
Mijn KPN router beschikt over 100mB Lan poorten en mijn Cisco heeft 1000mB poorten. Hierdoor kan ik mijn gigabit netwerk voor de volle 100%
benutten.
Wifi heb ik uitgezet in de KPN router en draadloos loopt ook via de Cisco router.

Hier heb je een redelijk goede handleiding die uiteraard wat instellingen betreft iets kan afwijken van de door jou gebruikte apparatuur.

https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter

Als je dus 2 routers in dezelfde IP range wilt gebruiken kan dit niet. In dit geval is er 1 een router en de ander een switch door deze in Brugmodus te zetten en kun je beiden gebruiken via de LAN poorten.
Gebruik je andere IP adressen voor de 2 routers dan kun je er maar 1 benaderen via het netwerk. Of je moet telkens de IP adressen van de Netwerkadapters van de PC of andere apparaten willen wisselen, dan kun je ook de andere router bereiken. Dus de ene of de andere.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan