Windows 10 task host windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Als ik mijn laptop aanzet en ik wil surfen duurt het een eeuwigheid eer zich een pagina opent.
Dus ik herstart en dan komt de melding

TASK HOST WINDOWS draait nog, geforceerd afsluiten ja of nee

ik zeg ja en na de opstart gaat de pc weer vlot.
Hoe kan ik dit vermijden aub.
Moet nu weg morgen ben ik er terug.

Thanks aan iedereen.
 
Task Host Windows is een proces dat meerdere keren op je PC zal draaien... het is nl. een soort handvatproces voor programmaatjes, funktie e.d. waardoor Windows zaken uitvoert die door die programma's worden gevraagd. Blijkbaar zijn er bij het afsluiten één of meerdere van die processen die zich niet willen beëindigen. Dat komt wel meer voor (heb ik zelf ook al gehad) met 'oudere' software. Die nog wel draait op Windows 10 maar toch niet helemaal op maat gesneden is. Ik heb zo onlangs mijn Snagit applicatie (screen catcher) op pensioen gestuurd omdat er hier en daar haakjes en oogskes aan de werking begonnen te komen...

Het zal er dus op aankomen om te proberen te weten te komen welk 'proces' uit de lijst van Task Hosts de problemen veroorzaakt. Je kan ze allemaal zien via Takenbeheer / Task Manager op het moment dat je PC gewoon draait. Maar analyse welke in de fout gaat is volgens mij niet zo eenvoudig.

Suggestie : sluit je PC eens af (hopelijk heb je de foutmelding) en dan terug opstarten. Onmiddellijk nadien kijk je dan in 'Logboeken' (rechter muisklik op het Start-icoon onderaan links) en bekijk je de meest recente registraties in de diverse logboeken. Welke je precies moet hebben kan ik zo meteen niet zeggen...
Ook het interpreteren van die foutmeldingen is niet evident maar misschien kent één van mijn collega's daar wél de finesse van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan