Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen ,

Volgende probleem dient zich aan op mijn laptop.

Als ik mijn laptop Asus A52D wil afsluiten Windows 10 Prof. krijg ik de melding Task Host Windows moet eerst afgesloten worden of geforceerd afsluiten .

Hoe krijg ik deze melding "Task Host Windows moet eerst afgesloten worden of geforceerd afsluiten" weg ?


Mvrg. Fred
 
Als je een NViDIA videokaart heeft.



- klik start, typ services in het zoekvak en klik op services (die met het tandwieltje) in de lijst

- zoek de NVIDIA Streamer Service en dubbelklik erop

- zet het opstarttype op uitgeschakeld en stop de service, toepassen, ok
 
Hier is Windows nog met iets bezig als je wilt afsluiten. Dit kan van alles zijn.

Gebruik eens de Windows en de R toets en tik dan in msconfig en ga naar services.
Vink nu aan Alle Microsoft services verbergen en er blijft een lijst met processen over die op dat moment draaien. Kijk of alles aangevinkt staat en klik nu op de button Uitschakelen en start de pc opnieuw op.
Heb je dan het probleem nog steeds ? Zo ja dan zou het nog een Windows process kunnen zijn, die kans is echter klein.

Let wel even op, je hebt nu dus processen uitgeschakeld waaronder ook processen die niet uitgeschakeld hadden mogen worden zoals de beveiliging. Daarom ga je nu 1 voor 1 weer processen inschakelen die je zojuist hebt uitgeschakeld en start telkens weer opnieuw op tot je de boosdoener gevonden heb. Zat hier het probleem niet, mag je uiteraard alles in 1 keer inschakelen.

Laat even weten wat de boosdoener was.

Mijn vermoeden is dat het een updateprogramma voor een stukje hardware is of zoiets. In dat geval is het een onbelangrijk gebeuren dat uitgeschakeld mag worden. Updaten kan altijd handmatig gebeuren mocht het nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan