Windows 11 Taakbalk niet meer te ontgrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de een of andere manier lukt het me niet meer om de taakbalk te ontgrendelen. De taakbalk heb ik niet vergrendeld, maar zit nu toch vast. Daardoor kan ik ook geen programma's op de taakbalk zetten. In de taakbalk instellingen zie ik niets over vergrendelingen. Misschien dat het er mee te maken heeft, dat ik ook problemen heb met administrator programma's uitvoeren. Kan iemand mij helpen. Ik draai onder windows 11
 

Bijlagen

  • 2023-07-17_153544.jpg
    2023-07-17_153544.jpg
    37.4 KB · Weergaven: 65
is het zo dat je deze wilt ontgrendelen om deze eerder naar je eigen persoonlijkheid in te richten dan dien ik je te zeggen dat dit niet mogelijk is en er is ook nog geen register hack die dit mogelijk maakt ..
 
Ik wil de taakbalk ontgrendelen, zodat ik er weer programma's op kan plaatsen. Ik kon de taakbalk vergrendelen en weer ontgrendelen. De programma's groeperen of vastzetten enz. Tot op vandaag heeft het dit altijd gedaan. Ineens is het vergrendelt en ik zie niet de mogelijkheid om te ontgrendelen.
 
bij win 11 is het niet altijd mogelijk om Progs/apps op de taakbalk te krijgen ....
probeer maar es om ' mijn pc ' op de taakbalk te krijgen .... lukt niet, bij win 10 lukte dit wel!
klik rechts op je ' App ', meer opties, met een beetje geluk staat ' aan taakbalk vast maken ': dan lukt het wel, anders is het pech!
er bestaat wel een work-around op om bv ' mijn pc ' op de taakbalk te krijgen, die heb ik wel nog ergens liggen ...
 
ga eens in het register naar Computer \ HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Advanced
en ga eens na of daar ook cijfer 1 vermeld sta bij TaskbarSizeMove .. word er een 0 vermeld dien je dit aan te passen .
Ashampoo_Snap_maandag 17 juli 2023_18h33m54s_001_.jpg
 
Wat me intrigeert is dat je zegt problemen te hebben met administrator onderdelen.
Het lijkt er op dat je gebruiker zijn UAC rechten beknot zijn en/of je Windows denkt dat je een IT-beheerder hebt met een Global Policy die bepaalde zaken voor de eindgebruiker afschermt.

Had onlangs ook zo iets, www.pctuts.be/threads/hoe-krijg-ik-defender-terug-actief.245603/ en het is ondertussen enkel in orde gekomen door een herinstallatie van mijn Win 11. Hopelijk ben je niet door datzelfde onheil geraakt.
 
zoals #8 om het programma dat je wild op uw taakbalk zetten , klik rechts zie afbeelding
daarna staat staat de app op uw taakbalk ten zijn je met een probleem zit op uw windows 11

1689616109131.png
 
Omdat ik nergens meer kan instellen dat ik administrator wil zijn, lukt het me niet om een programma op de taakbalk te zetten. Dat wordt geweigerd Via het startmenu proberen om een programma op te starten als administrator krijg ik de melding (zie bestand).
 

Bijlagen

  • 2023-07-17_200100.jpg
    2023-07-17_200100.jpg
    29.4 KB · Weergaven: 59
en hoeveel accound heb je op die pc staan minsten 1 daarvan is administrator
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Gebruikersaccounts
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan