Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Wanneer men een nieuw programma installeert, dan verschijnt er een icoon in het startscherm - per alfabet - wanneer men op de toets met het Windows vlaggetje drukt.
Deze "snelkoppelingen" staan opgeslagen op 2 plaatsen :
1. C - Pro.Data - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.
2. C - Gebruikers - Gebruiker - Appl.Data - Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.

Ik heb deze namiddag eens nagezien of al mij geïnstalleerde programma's wel degelijk een icoon hebben in het Startscherm.
En ik kom tot de constatatie dat er een is die daar niet bijstaat, en die ik dus niet kan openen vanuit het startscherm (moet dus steeds naar de opslagplaats van dit programma gaan in C - Progam Files (86). Ik had een snelkoppeling gemaakt op mijn bureelblad.

Ze staan ook niet in "Program Files" en in "ProgramData".

Ik heb dit program reeds herinstalleert, in de hoop dat dan het icoontje zou verschijnen, maar niets.
Het betreft het programma waarin ik mijn gehele collectie DVD's heb ondergebracht : Movie Organizer - Oxidev Innovation

Hoe kan ik dit toch verwezenlijken ?

Flamingo
 
In Windows 7 staat dat hier. C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Maak daar handmatig een nieuwe map aan en zet daar een snelkoppeling naar jouw programma.

Niet elk programma zet automatisch een map met koppelingen in het Startmenu. Soms krijg je tijdens het installeren de vraag waar je dit wilt hebben, maar soms ook niet. Dit ligt aan de software en niet aan Windows.
 
Beste Skippy,

De snelkoppeling staat wel in : 1. C - Pro.Data - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.
Als ik daar op tip dat opent zich het programma met de volledige inhoud.
Dus alles werkt prima.
Het is juist het icoontje in de alfabetische lijst van het startscherm dat niet verschijnt.
Ik kan dit dus niet "vastmaken aan start" zodat het blokje in het rechtervak verschijnt .

Flamingo
 
Wat een narigheid dan met dat Windows 10, met Windows 7 is dat zo gefixed.
Ik ging er van uit omdat je zei "Ze staan ook niet in "Program Files" en in "ProgramData" dat ze niet aanwezig waren, maar nu zeg je dat ze er wel staan.


Op dit moment heb ik geen PC met Windows 10 tot mijn beschikking, misschien iemand anders dus die hier even naar kan kijken.
 
open de map program files x86 en open vervolgens de map Movie Organizer
rechts klik op de toepassing (snelkoppeling) Movie Organizer en maak deze vast aan start ...
deze komt nu in het rechter veld langs start te staan ..
Ashampoo_Snap_2017.02.19_20h54m36s_009_.png
 
Beste Qtex,

Heb ik gedaan en werk er dan ook zo mee.
(Vroeger in W7 plaatste men deze snelkoppeling op het bureaublad).

Maar ik zou het icoontje gaarne in de alfabetische programma lijst krijgen.

Flamingo
 
ik versta dat je deze liever in de alfabetische volgorde had gezien in de programma lijst van start ...echter is me dat niet duidelijk hoe ik dit kan verwezenlijken ...ben er nog steeds achter aan het zoeken .*vrees er echter voor dat dit niet mogelijk is !
 
het is me vandaag gelukt om in de alfabetische lijst bij start de MovieOrganizer toe te voegen aan deze lijst ...
64a83bc194-Ashampoo_Snap_2017.10.29_22h38m36s_001_.png


**eerder zei ik dat dit niet kon ...was blijkbaar een vergissing van me ...
hoe ben ik hier te werk gegaan !
1.ga eerst naar de map program files (x86)
2.plaats een snelkoppeling op je bureaublad van de MovieOrganizer .exe en hernoem deze naar MovieOrganizer.
3.kopieer vervolgens deze snelkoppeling naar de map programs welke zich bevind op C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
4.nu deze in de program lijst vermeld staat bij start is deze ook toe te voegen in het rechter vak met de tegels ..
64d70eeb5e-Ashampoo_Snap_2017.10.29_22h51m06s_002_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan