Status
Niet open voor verdere reacties.
N

navarro

Gast
ben een leek in nieuws groepen enzo
maar door wa te googlen en hier op het forum te zien
dacht ik ga het ook eens testen
heb spotnet gedownload
zag dat je een nieuws server moet hebben
had gezien dat Dommel zo iets heeft
maar het lukt me niet om in te loggen
heb [FONT=Trebuchet MS, Verdana][SIZE=-1]adsl netconnect start
adres vul ik in
[/SIZE][/FONT]news.dommel.be
en het wachtwoord
maar krijg foutmelding 502 en nog wat
wat doet deze oude man verkeerd?
iemand beetje hulp
groetjes navarro
 
Met news.solani.org lukt het inderdaad niet.

Of met een payserver of just4today.

Voor vandaag zijn de inloggegevens:

news.just4today.net
User: fyepf
password: qf7em
 
Kijk ik start zojuist een download met just4today om te laten zien dat het werkt

just4today.jpg
 
Maar nog even voor alle duidelijkheid.

Spotnet is om te zoeken en te vinden en Grabit is om te Downloaden.

Op usenet worden dagelijks honderen, zoniet duizenden dingen geupload door mensen zoals jij en ik.
Dit aanbod varieerd van programma's, muziek, films, boeken, enz. enz.
Om deze uploads te vinden ( spotten) zijn ook weer mensen zoals jij en ik, deze mensen voegen zodra ze iets gevonden hebben zo'n spot toe aan in dit geval Spotnet.
Het kan dus gebeuren dat iemand iets vind wat een maand geleden geupload is. Dus de spot is van 15 januari en de upload is van 15 december 2011.
In dit geval kan Just4Today het natuurlijk niet downloaden, omdat dit maar een retentietijd heeft van 10 dagen.
Met een usenetaccount heb je meestal een retentietijd van 365 dagen of meer.
Daardoor kan het in een extreem geval gebeuren dat iemand vandaag een spot plaatst van een upload van 2 jaar geleden, dat je dus ook met bepaalde usenetaccounts niet kan downloaden. ( Dit komt zelden voor trouwens )

Het is dus aan jou om het gratis Just4today maar met beperkingen te gebruiken, of een betaald usenet account te nemen.
Sommige providers leveren ook gratis beperkt de nieuwsgroepen, meestal geven deze niet de binaries door, zodat dan downloaden ook niet lukt.
Een andere mogelijkheid is om VIP lid te worden van Pctuts. Wij hebben hier voor de VIP's een hele goed usenet account. Meestal is deze vrij, soms is hij wel eens overbezet, maar dan probeer je het gewoon later nog eens.
 
@pluis heb dit ingevuld in Grabit
moet dat ook in Spotnet?hoe moet ik nu iets zoeken?

Open Spotnet.
Linksboven zie je staan bij bestand, Bijwerken.
Nu zullen er Spot opgehaald worden.
Links zie je de filters staan, dus films, Muziek enz.

Ga nu even naar een Spot waarvan ik weet dat het werkt, omdat ik deze zojuist ook net binnengehaald heb via Just4Today
Joomla Add-on Pack 68
Gepost door jeroN op 15-01-12 om 12:34 uur.
Dubbelklik hier op en rechts zie je een pijl. Dubbelklik op deze pijl en Grabit moet nu openen.
Als je hier de juiste gegevns voor Just4today hebt ingevuld zal de download moeten beginen
 
grabit2.jpgheb gedaan wat je in vorige post zegde na die site gegaan iets gezocht aangevinkt en NZB bestand opgeslagen en via GRabit laten downloaden en kreeg die melding
 
Bekijk bijlage 8337heb gedaan wat je in vorige post zegde na die site gegaan iets gezocht aangevinkt en NZB bestand opgeslagen en via GRabit laten downloaden en kreeg die melding


Dat maakt even niet uit, als de bestandskoppeling maar gemaakt is met nzb files en Grabit, zodat Grabit opstart met nzb bestanden. Dit is namelijk het geval met Spotnet als je op de pijl klikt rechtsboven.
Dat nzb bestand mag je weggooien, dat hadden we alleen even tijdelijk nodig om de koppeling te maken.
 
heb het veranderd naar 2 ben binnen geraakt en bewerken gekilkt dan zoek het wat en fout spot 32
bij giganews heb ik free acount voor 10gb kan ik daar iets doen en hoe
pffff
 
he pluisje nu wa goe nieuws heb nog eens geklikt op NZB bestand en openen met GRabit en da werkte
moet grbabit dan gesloten zijn voor je iets kan downloaden
 
Vreemd, ik heb hier de accountgegevens van Just4Today in een nieuwe Spotnet installatie ingevuld en bij haalt alles op.

Maar natuurlijk kan je Giganews ook eens proberen. Je zal daar ook inloggegevens voor hebben gehad.
Je kunt in spotnet dus een ander account met bijbehorende gegevens gebruiken dan in Grabit.

Dan gebruik je dus Giganews voor Spotnet en Just4Today voor Grabit.
 
ja heb gewoon op een muziek bestand rechts geklikt en openen met Grabit en Grabit ging open en downloade het!
had ik gemaakt met binsearch
als ik het goed begrijp heb je niet echt spotnet nodig of wel?
en met Giganews kan ik die ook als server plaatsen in grabi?
 
ja heb gewoon op een muziek bestand rechts geklikt en openen met Grabit en Grabit ging open en downloade het!
had ik gemaakt met binsearch
als ik het goed begrijp heb je niet echt spotnet nodig of wel?
en met Giganews kan ik die ook als server plaatsen in grabi?

Spotnet is inderdaad niet nodig, dit is alleen een programma om spots ( downloads ) te zoeken en te vinden. Maar hiervoor bestaan ook vele andere programma's
Ja, Giganews kun je ook gebruiken in Grabit. Maar je zei dat dat het een probeer account van met enkele gigabits is. En dan ben je snel door deze limiet heen lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan