Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan windows old wegdoen via start/bureau accessoires/systeemwerkset/schijfopruiming, gaat anders niet.
Het bestand ntoskrnl.exe kan je vinden op c/windows/system32, en op c/windowssxs staat de backup.
In de windows oldmap staat hij ook wel als je hem nergens vind.
Je moet naar start zoekvenster, als de naam ingegeven is daar kiezen om overal te zoeken.
Dan geavanceerd kiezen en in niet geindexeerde locaties laten zoeken.
Ik heb station c geselecteerd.
Gaat hij dan de volledige schijf wissen ???
Of heb je nog de keus welk hij mag verwijderen ??
De nieuwe installatie van Vista staat er ook op.
 
Herbegint weer

Herbegint weer

Hoi,
Na de nieuwe installatie van Vista zijn de autom. updates binnengekomen.
Gisteren is zo ook SP1 binnengekomen.Voor de instalatie ben ik gaan kijken naar de
reeds geinstalleerde updates en ze waren allen geslaagd. Dus kon ik met gerust hart
sp1 installeren. Na installatie is de miserie opnieuw begonnen. Het kon de volledige
installatie niet doen en toen de pc heropstarte kreeg ik bericht dat hij niet kon opstarten
omdat weer het volgende miste 'NTOSKRNL.EXE status: 0X0000098Om '
De enige manier om pc weer op te starten was met dvd vista.
Als ik pc afsluit en weer opstart moet ik weer dvd gebruiken anders lukt het niet.
Wat wel een oplossing is om te kunnen opstarten is hem niet volledig af te sluiten
maar in 'sluimerstand'. Dan start hij daarna gewoon op.
Kan dit kwaad dat die steeds uit staat in sluimerstand ????
Weet er iemand nog een oplossing voor mijn probleem ???
 
Of dat kwaad kan weet ik niet.
NTOSKRNL is een kernelbestand van vista
De kernel word bijna volledig vervangen door sp1, maar hij loopt vast omdat dit kernelbestand niet gevonden word.
Ik neem aan dat het om het originele bestand gaat waardoor hij vastloopt.
Het slipstreamen is hetzelfde, maar de bestanden worden vervangen en op dvd gezet ipv op de harde schijf.
Ook dat loopt vast op meerdere pc.
Het kan volgens mij enkel de vista dvd zijn die slecht is waardoor het bestand NTOSKRNL.exe niet gecopieerd word, noch op de pc wanneer je vista installeerd, noch op de image als je slipstreamt met vlite.
Na enige tijd gaat je pc telkens opnieuw problemen krijgen vrees ik.
Je moet eens een vista dvd gebruiken van iemand anders, ik zie geen andere mogelijkheid voor je probleem.
 
Je kan vista installeren en bij de installatie kiezen om uw schijf te formateren, enzo een clean instal te plaatsen zonder dat vista old opslaat.
Dit kan je doen,als vista vraagt waar te installeren, klik je uw schijf aan, nadien op opties, formateren.
Voila, nu kan u clean installeren.
 
Je kan vista installeren en bij de installatie kiezen om uw schijf te formateren, enzo een clean instal te plaatsen zonder dat vista old opslaat.
Dit kan je doen,als vista vraagt waar te installeren, klik je uw schijf aan, nadien op opties, formateren.
Voila, nu kan u clean installeren.
Hoi,
Ik heb een nieuwe instal gedaan van Vista. Niet mijn dvd maar die van schoonbroer.
Ook heb ik eerst formatteren genomen dus alles eraf en een zuiver Vista erop.
Ik heb al een 70 tal updates binnengekregen maar er waren er een 50 tal bij die bij het installeren mislukten. Deze morgen heeft hij er weer een 50 tal geinstalleert en die lukten wel. Nu heb ik gezien dat die zijn diegene eerst mislukt waren. Nu staan die 2 keer in de lijst 1X mislukt en 1X gelukt. Kan ik die mislukte van die lijst verwijderen ??? Zoja hoe ???
 
Die lijst is gewoon de geschiedenis van updates, ze zijn 1x mislukt, dat gebeurt vaak de 1e keer.
Die lijst vernieuwt vanzelf na enige tijd, moet je niets aan veranderen.
Belangrijker is de vraag of je vista al geactiveerd is met je eigen productcode.
Als je de code van je schoonbroer hebt gebruikt gaat microsoft snel ontdekken dat het fout zit, zeker als je sp1 binnenhaalt.
Trouwens met sp1 heb ik maar 20 updates, als je die installeert worden er een heleboel overschreven en zijn ze toch weer weg.
Kijk eens of je de service pack al aangeboden krijgt, dat kan tot 3 uur duren.
De sp1 van 544 MB is anders ook wel goed, die werkt altijd, ook zonder de 3 voorbereidende updates.
'Voor het geval dat' alvast hoe je key te veranderen.
Ga naar start en rechtsklik deze computer.
In het venster dat verschijnt kies je onderaan "eigenschappen.
Er opent een window waarin je onderaan kan kiezen om je productcode te veranderen.
 
Die lijst is gewoon de geschiedenis van updates, ze zijn 1x mislukt, dat gebeurt vaak de 1e keer.
Die lijst vernieuwt vanzelf na enige tijd, moet je niets aan veranderen.
Belangrijker is de vraag of je vista al geactiveerd is met je eigen productcode.
Als je de code van je schoonbroer hebt gebruikt gaat microsoft snel ontdekken dat het fout zit, zeker als je sp1 binnenhaalt.
Trouwens met sp1 heb ik maar 20 updates, als je die installeert worden er een heleboel overschreven en zijn ze toch weer weg.
Kijk eens of je de service pack al aangeboden krijgt, dat kan tot 3 uur duren.
De sp1 van 544 MB is anders ook wel goed, die werkt altijd, ook zonder de 3 voorbereidende updates.
'Voor het geval dat' alvast hoe je key te veranderen.
Ga naar start en rechtsklik deze computer.
In het venster dat verschijnt kies je onderaan "eigenschappen.
Er opent een window waarin je onderaan kan kiezen om je productcode te veranderen.
Hoi ,
Ik heb dit nagekeken en er stond een nummer met ook 'OEM' in.
Dat was wel het nummer dat ik al vroeger had.
Nu heb ik dat gewijzigt naar het nummer dat op de sticker staat van Vista.
Dat is één zonder 'oem' in. Wel staat nog steeds dat nummer met OEM erin.
Er staat wel nu 'Windows is geactiveerd'
Eén dezer zal SP1 binnenkomen en ik hoop dat de installatie nu lukt.
 
Hoi,
Ik heb gisteren Sp1 nog binnengekregen en heeft die willen installeren maar weer het
vertrouwde probleem. Terug bij 'Service pack 1 installeren 1 van 3 99%'
breekt hij af en zegt dat er een fout is opgetreden en dat hij hem terug gaat zetten.
Maar na het opstarten probeert hij opnieuw met zelfde resultaat. Daarna kan ik de pc niet meer opstarten omdat er iets mist in Windows. 'NTOSKRNL.EXE status: 0X0000098Om '
Nu heb ik pc terug opgestart met dvd maar als ik hem afsluit en terug opnieuw wil starten moet ik dvd weer insteken. Kan ik die SP1 verwijderen dat hij weer normaal opstart ?? Hoe ???
 
Opnieuw installeren en automatische updates uitvinken is een tijdelijke oplossing. Dan kan je handmatig via windows update je updates binnenhalen. Kan je met het systeem niet meer terug naar de winkel? Het lijkt er toch op dat er in de hardware ergens iets niet compatibel is.
 
U kan ook terug gaan, met systeemherstel. Voor een belangrijke update wordt er door windows altijd een herstelpunt aangemaakt. U kan deze terug vinden onder : Bureau accessoires, systeemwerkset, systeemherstel. Hier kan u nu een herstelpunt selecteren. Nadien kan u automatische updates uitschakelen. Doe wel eens een compaliteitstest, mogelijk is één van uw hardware componenten niet compatibel met vista. U kan dit na gaan op de site van microsoft.
 
Teruggaan met systeemherstel lijkt me geen optie als zijn pc niet wil opstarten, een schone nieuwe installatie en dan de upgrade advisor is als er geen garantie meer is een goede optie om erachter te komen wat het probleem veroorzaakt. Welliswaar wat omslachtig, maar ach het houd je van de straat zullen we maar zeggen.
 
Hoi,

Ik heb die upgrade advisor eens laten lopen en alles voldoet om Vista te draaien.
Dus daaraan kan het ook niet liggen. Vista is op deze pc gezet toen ik hem nieuw kocht.

Waaraan kan het dan liggen dat het steeds problemen geeft om SP1 te installeren ?????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan