Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, ik heb een 2 tal weken Vista opnieuw geinstalleert omdat er steeds problemen opdoken om sp1 te installeren. Het was er nog niet van gekomen om het opnieuw te proberen. Vandaag kreeg ik sp1 binnen via update. Die heeft hij proberen installeren maar mislukte steeds. Bij
'Service pack 1 installeren 1 van 1 95% ' stopt hij en zegt ''installeren mislukt de pc word terug gezet naar vorige versie' Dan herstart hij en probeert het opnieuw maar met zelfde probleem . Op het einde start hij dan gewoon op.
Wanneer gaat dat zot spelletje eens ophouden met die Vista ????


-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5-)5
 
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit iets zou te maken hebben met Vista en/of SP1.
Een hardware component die niet compatibel blijkt zou hier wel eens de spelbreker kunnen zijn...
 
Hier werkt vista ultimate64 zeer goed met sp1, veel beter dan gewoon.
Heb je iets veranderd aan uw computer? Op uw computer stond daar origineel vista op? Anders eens op site van microsoft kijken of uw hardware wel compatiebel is.
 
eerst eens kontroleren of geen update's vergeten bent alvorens sp1 te installen,soms moet je eerst enkele recente update's doen alvorens je sp1 kan downloaden
 
De voorbereidende updates stonden er vorige keer allemaal op, zal iets anders zijn.
Maar als vista er op kan moet sp1 er ook op kunnen.
De hardwareondersteuning is juist verbeterd.
Of het zou aan de nieuwe kernel liggen, dan kan het wel dat de pc niet vistacompatibel was.
Vreemd is toch ook dat het slipstreamen ook niet lukte met het programma vlite, en dan is het alleen maar mappen verplaatsen, de pc lijkt er allergis aan.
Zouden het geheugenproblemen zijn?
Probeer eens mentest x86, staat op het forum denk ik.
Of te weinig ruimte op de harde schijf.
Hoeveel is er nog vrij, daarop is vorige keer niet geantwoord.
De update vraagt enorm veel van geheugen, en nog veel meer schijfruimte.

PS de x64 met sp1 werkt hier beter dan de x32 met sp1.
 
Ja deze processor is nieuw gekocht en hebben ze er Vista premium opgezet.
Het is wel een oem versie. Maakt dat verschil ????
 
De voorbereidende updates stonden er vorige keer allemaal op, zal iets anders zijn.
Maar als vista er op kan moet sp1 er ook op kunnen.
De hardwareondersteuning is juist verbeterd.
Of het zou aan de nieuwe kernel liggen, dan kan het wel dat de pc niet vistacompatibel was.
Vreemd is toch ook dat het slipstreamen ook niet lukte met het programma vlite, en dan is het alleen maar mappen verplaatsen, de pc lijkt er allergis aan.
Zouden het geheugenproblemen zijn?
Probeer eens mentest x86, staat op het forum denk ik.
Of te weinig ruimte op de harde schijf.
Hoeveel is er nog vrij, daarop is vorige keer niet geantwoord.
De update vraagt enorm veel van geheugen, en nog veel meer schijfruimte.

PS de x64 met sp1 werkt hier beter dan de x32 met sp1.
Ik heb de 32 bits sofware van Vista.
Wat de ruimt betrefd er is nog 40.9Gb vrij.
Die mentest ga ik eens opzoeken.
 
Bij
'Service pack 1 installeren 1 van 1 95% ' stopt hij en zegt ''installeren mislukt de pc word terug gezet naar vorige versie' Dan herstart hij en probeert het opnieuw maar met zelfde probleem . Op het einde start hij dan gewoon op.


Ik denk dat het Service pack 1 installeren 1 van 3 95% hoort te zijn, en dat vind ik zo raar, daarom denk ik aan het ram.
In fase 1 word er niet geinstalleerd, het is gewoon nieuwe bestanden van sp1 uitpakken, decomprimeren en in je windowsmap neerzetten van de nieuwe bestanden die in fase 2 de oude bestanden gaan overschrijven.
Dan is het toch raar dat de installatie van vista wel gelukt is met je ramgeheugen.

Er word wel gescand welke updates je al hebt, en welke er moeten worden gekopieerd.
Als het die scan is die blokkeert wijst dat misschien op een fout in je huidige installatie die steeds terugkeert, kan een kras op de dvd, of gewoon een fout tijdens het maken van de dvd zijn dan.
Ik denk dat het tijd word om die vista er opnieuw door 'ze' te laten opzetten, inclusief sp1, maar dan wel onder de waarborg.
Bij voorkeur met een andere vista dvd, activatie kan dan nog via de telefoon geregeld worden.
Dit is in elk geval niet normaal.
Oemversies zijn even goed, maakt geen verschil.

nog snel een link gezocht voor die memtestx86 se.
 
Nog meer problemen !!!!!!!
Ik wou pc herstarten en die deed volgende :
Er kwam volgend bericht op
' Servicepack installeren. fase 1 van 3 ...%
schakel de computer niet uit'

Hij begon bij 12%. Bij 99% sloot hij af en wou herstarten maar ging niet.
Er kwam een bericht op dat zei dat windows niet kan opstarten omdat er bepaalde delen miste. Er stond foutmelding bij: NTOSKRNL.EXE status: 0X0000098Om te kunnen opstarten moest ik Vista dvd insteken -- F12 drukken --- pc laten opstarten vanaf dvd.
Dan herstelde hij de fout. Maar gewoon bij afsluiten herbegint het hele geval opnieuw. En om optestarten moet ik weer dvd insteken want anders lukt het niet.

Zit niets anders op dan Vista opnieuw te installeren vrees ik.
Ik zou wel willen dat alles op C schijf word gewist en dan een propere Vista installeren.
Hoe kan ik dat doen zonder dat hij een oud deel opslaat in een map ganaamd Windows old.
 
Probeer dit eens.
Start op met de vista dvd tot waar je de taal moet kiezen.
kies de laatste opdracht, de naam ontsnapt me even, maar je moet een dos venster krijgen.
Typ dan expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 gevolgd door enter.
Dit in het geval je cd rom station station D is, anders verander je de letter in deze van je cd rom.
Als er gevraagd word om het huidige bestand te overschrijven zeg je ja.
Verlaten doe je met de opdracht exit.
Dan opnieuw opstarten.
Als je dit blijft hebben kan je harde schijf naar de vaantjes zijn, lijkt me meer waarschijnlijk dan dat de vistadvd stuk zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens.
Start op met de vista dvd tot waar je de taal moet kiezen.
kies de laatste opdracht, de naam ontsnapt me even, maar je moet een dos venster krijgen.
Typ dan expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 gevolgd door enter.
Dit in het geval je cd rom station station D is, anders verander je de letter in deze van je cd rom.
Als er gevraagd word om het huidige bestand te overschrijven zeg je ja.
Verlaten doe je met de opdracht exit.
Dan opnieuw opstarten.
Als je dit blijft hebben kan je harde schijf naar de vaantjes zijn, lijkt me meer waarschijnlijk dan dat de vistadvd stuk zou zijn.
Hoi,
Ik heb dit geprobeert maar dat lukt niet. Ik geraak niet aan in dat dos venster.
Hij heeft wel Vista opnieuw geinstalleert. Nu staan erop de C schijf 2mappen 'windows old'
Ik heb al eens gebeld naar pc winkel en die zegt dat ik die 2 mappen gewoon mag verwijderen. Maar mis ik dan geen onderdelen ??
 
In windows old zal je alles vinden van, bestanden enzo van je vorige instal.
 
Je kan windows old wegdoen via start/bureau accessoires/systeemwerkset/schijfopruiming, gaat anders niet.
Het bestand ntoskrnl.exe kan je vinden op c/windows/system32, en op c/windowssxs staat de backup.
In de windows oldmap staat hij ook wel als je hem nergens vind.
Je moet naar start zoekvenster, als de naam ingegeven is daar kiezen om overal te zoeken.
Dan geavanceerd kiezen en in niet geindexeerde locaties laten zoeken.
Ik heb station c geselecteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan