Windows 10 scherm is in orde maar de pc niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
scherm is in orde maar de pc niet
heb het scherm op een andere pc gezet dat werkt daar wel


ik hoor de pc werken en ventilator ook
als het logo van de medion komt zegt hij geen signaal
weet niet of dat te repareren valt
 
heb je de schijf al eens los gehaald om deze daarna gewoon terug aan te sluiten ...
wat ook wel eens wilt gaan is 3x achter elkaar de pc gedwongen uit te zetten de 4de keer dat je dan de opstart button indrukt laat je deze gewoon zijn gang gaan en zal deze een gedwongen herstel doen al dan niet een schijf controlle .
 
als het logo van medion komt zegt hij geen signaal
en dan is het scherm zwart
ik hoor wel een gerommel en er brand licht in de pc maar voor de rest doet hij niks meer
 
je dient eens goed te kijken of je het ledje van de harde schijf zie flikkeren soms is dit ledje oo zo klein dat het haast niet opvalt ( was hier op de desktop nog kleiner dan een speld gaatje ) ..als er een schijfbewerking vast gesteld word dan kan waarschijnlijk de betreffende schijf aan vervanging toe zijn maar dat is enkel na te gaan met crystaldiskinfo !
 
Zo te beoordelen start Windows niet door een probleem met de driver voor of de GPU of de grafische kaart, kun je zien waar de monitor aanhangt aan een hdmi aansluiting in de backplate van het moederbord of iets lager aan de insteek kaart.
Maak anders foto's die je hier neerzet of maak de PC open, zie je het.

Start met de W10 installatie DVD/USB stick op en voer een systeemherstel uit op mee te beginnen.
De Windows auto driver update zal uitgezet moeten worden als daar het probleem ligt.
 
1566585478883.jpeg
 
Mijn mening is over laatst ook tegen gekomen met zoon zijn pc, ik dacht voeding en nieuwe gestoken helaas zelfde dan geheugen nageken en was latje stuk.
 
het is de computer die eens naar Duitsland geweest is om te repareren
heb die dan terug gekregen (toen zeiden ze er is niks mis mee )

weet eigenlijk niet hoe ik er moet aan beginnen W10 installatie USB stick

is dit goed ?

1566657099477.jpeg


ik moet die mediacraetion tool ook laten draaien en mee op de stik zetten ?

  • Download de Windows Media Creation Tool. Op de betrokken pagina kan je eerst je systeem upgraden naar Windows 10. Daaronder kan je ook een hulpprogramma downloaden. Klik op Hulpprogramma downloaden.
  • Eens het gedownload is, dubbelklik je op de toepassing (Mediacreationtool.exe) om ze te installeren.
  • Eerst moet je natuurlijk de licentieovereenkomst goedkeuren. Klik op Akkoord.
  • Je krijgt nu twee opties: Deze pc nu bijwerken (als je nog niet naar Windows 10 geëmigreerd bent, kan je dat nu met deze toepassing doen) of Installatiemedia voor een andere pc maken.
  • Selecteer Installatiemedia voor een andere pc maken.
  • In het venster dat verschijnt zie je de Taal, de Versie en de Architectuur. Zoals je ziet, staat Taal standaard in het Engels.
  • Haal eerst het vinkje weg voor Gebruik de aanbevolen opties voor deze pc.
  • Wijzig nu de Taal in Nederlands.
  • Wijzig de versie in Windows 10 N (dit is een versie specifiek gemaakt voor de Europese Unie).
  • Klik op Volgende. U krijgt een waarschuwing dat je een productcode nodig hebt als je niet de juiste versie gekozen hebt. Klik op OK.
  • Bepaal nu of je een USB-flashstation wil maken dan wel een ISO-bestand (cd/dvd). Wij kiezen voor deze laatste optie.
  • Klik op Volgende.
  • Bepaal nu waar het ISO-bestand opgeslagen moet worden. Eens je de folder of locatie gekozen hebt, klik je op Opslaan.
  • Vervolgens wordt Windows 10 gedownload. Je kan ondertussen je computer blijven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan