Windows 10 Scherm helderheid wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

De laatste maanden heb ik het zeer lastig met mijn ogen.
Gisteren verkreeg ik een mail en bovenaan zag ik een knop " Contrast " - zie hieronder - en dat leek mij wel goed om te gebruiken.
Mail  contrast knop.jpg

Via een rechter tik op dit "Contrast" werd verwezen naar "Google".
En daar vond ik het onderwerp : "https://support.microsoft.com/nl-nl...-windows-3f67a2f2-5c65-ceca-778b-5858fc007041 ".

Ik heb verscheidene meldingen nagezien, maar niets gevonden op mijn scherm en instellingen.

Kan er iemand mij helpen hiermee ?

Want wanneer een tekst te klein is kan men die vergroten met 2 mogelijkheden in Windows 10.
Maar ik zou meer "Contrast" willen verkrijgen zodat de teksten beter leesbaar zijn.

Dank
Flamingo 🤓
 
als je Win 11 gebruikt kan je in de instellingen naar "toegankelijkheid" gaan en daar heb je een knop "contrast", daar kan je spelen met je contrast tot je iets gevonden hebt waardoor het voor u beter leesbaar is. Als dit niet voldoende is heb ik momenteel geen idee.
 
Ga naar start menu en klik met rechterkant muispijl. Daar zie je staan zoeken daar vul je in helderheid en dan zal dit onderstaande venster verschijnen. Daar zie je een menu met allerlei instellingen. Denk dat je daar wel iets mee kunt doen ?

En anders je scherm contrast en kijk hier eens. https://nl.wikihow.com/De-schermhelderheid-in-Windows-10-aanpassen (daar zie ik oa dat net naast de datum rechts onderdaan via rechterkant muis dat je daar ook kan op klikken om je helderheid in te stellen.

Ik vermoed dat je dan via een andere manier dan wat ik uit leg in net het zelfde venster terecht komt ? (niet zelf geprobeerd maar gelezen)

Microsoft help legt de dingen slecht uit niet altijd helder leesbaar.

Dit is dat venter , vermoedelijk is het dat wat jij nodig hebt ? Nachtlamp is ook beter voor je ogen ik gebruik het zelf ook , anders is dat scherm veel te wit en helder en dat doet pijn aan de ogen.

Windows 10
1684520115996.png


Zo kan je naaktlamp aan zetten , locatie uit zetten anders gaat het automatisch met zons op en zons ondergang , en schakel uur in stellen ook uit , nu heb je nachtlamp 24 u 7 dagen

ps Via buroblad rechterkant muis klikken kom je er ook in er zijn dus 3 manieren keuze zat dus
1684521271268.png
Trucje : uur 21 - 7 , en 7 -21 dan loopt het door.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Lanta,

Vele onderdelen op mijn W10 vindt ik niet terug. Ik gebruik nochtans de allerlaatste versie.

Bij de "Nachtlamp" kan ik geen uren wijzigen - en het is geen NAAKT lamp = grapje.

Ik heb een nieuw scherm en ga daar nu eens gaan zoeken naar de instellingen van het scherm zelf.

Flamingo 🤓
 
Beste Lanta,

Ik heb een nieuw scherm en ga daar nu eens gaan zoeken naar de instellingen van het scherm zelf.

Flamingo 🤓
In een scherm zelf heb je inderdaad ook instellingen die je beeldweergave kunnen verbeteren. Ik dacht dat jij een laptop had, daar heb je die mogelijkheden niet. Als ik op mijn laptop een extern scherm aansluit is dit beeld op het externe scherm veel levendiger als dit van mijn laptop zelf, zou dit ook wel willen kunnen aanpassen, maar dit lukt mij precies niet zoals ik het zou willen.
@Ber , die darkreader ga ik op mijn laptop ook eens uitproberen, misschien kan ik daar ook de kleuren wat levendiger op mijn laptopscherm mee krijgen.
 
Beste Ber,

Hartelijk dank - heb het uitgeprobeerd en is zeer dienstig voor hetgeen ik wel.
Maar dit is enkel als "Add On" in te stellen voor een browser - voor mij Firefox .
Kan dit ook ingesteld worden voor het gewone scherm waar men "Mijn Documenten" enz bekijkt ?

Flamingo 🤓
 
De zwarte pagina om in te schrijven met witte letters krijg je bij mijn weten enkel bij de keuze 'Zwart'. Bij donkergrijs (wat ik ook prima vind !) blijft volgens mij de pagina zelf wit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan