Hardware Computerscherm

Hallo, mijn scherm heeft de geest gegeven en dus moet ik een nieuw scherm hebben , heb min of meer mijn zinnen gezet op een " Koorui 27 inch 2k qhd 144hz 1ms curved gaming monitor" nu zitten daar 3 aansluitingen op voor een kabel naar de pc te doen voor beelt te hebben , dit zijn HDMI 1.4, HDMI 2.0 en DP, nu komt mijn vraag wat is dit DP en welke van de 3 is de beste aansluiting ?

heb net iets aan de hand gehad met AOC en DP, had een HP 27" met dp, na 12 jaar de geest gegeven, dus nieuw scherm gekocht AOC; omdat mijn tweede scherm ook een AOC was; dit aangesloten, maar vanaf dt de pc in slaap valt, wordt dit nieuwe AOC scherm niet meer wakker, moet dan pc herstarten en dan geen probleem, tot opnieuw slaapstand; gezocht op google, blojk dus een veel voorkomend probleem te zijn met dp, en niet met hdmi. Ga dus mijn mijn Nvidia Quadro P2200 kaart (met 4 dp poorten) vervangen door iets met hdmi 2.0 poorten. Beide monitoren hebben dp en hdmi ingangen...

Heb ook gelijkaardige issues gehad (en nog steeds) met DP. Heel stabiel op HDMI, maar via DP viel regelmatig een scherm uit (sleep).
Bleek een issue met de combinatie van de GPU chipset en het (Dell) scherm. Maar zoals ik hier lees, kan het wel algemener getrokken worden.

Terug
Bovenaan