Smartphone Scherm gaat soms niet automatisch uit

Hi
Ik heb een Nokia 5.4 van enkele jaren oud.
En af en toe werkt het automatisch uitschakelen van het scherm na een bepaalde tijd niet. Ik leg iedere avond mijn gsm uit.
Wat ik soms ook voor heb is dat hij soms blijft hangen. Dus dan kan ik niks meer doen. Bv als ik bv Sherm naar boven wil schuiven om andere app te openen. Soms is het scherm zwart en krijg ik het niet aan. Ik wacht dan een tijdje en dan gaat het weer.
Al met Nokia gechat en zou hem naar een herstel firma in Roemenië moeten sturen. Daar denk ik niet aan en hem dan niet meer terug zien.

Beste GLDA,
Dit toestel is uitgebracht in 2020, dit wel zeggen dat dit toestel al ruim 4 jaar oud is. Om zo een oud toestel nog op te sturen naar Roemenië, dat zou ik totaal niet doen, want jij betaald de verzending naar daar en hoogstwaarschijnlijk ook de verzendkosten terug naar u. Dat je je toestel niet meer zou terug zien, is niet waar. Je krijgt hem zeker terug, maar de verzendkosten heen en terug zullen niet zo goedkoop zijn. Denk dat jij best ff uitkijkt naar een vervangend toestel voor de Nokia5.4.

Eens af en terug opzetten is waarschijnlijk voldoende om terug (tijdelijk) normaal te kunnen werken.
Weet dit uit ondervinding met mijn (ex) 5.3. Om de een of andere reden geeft het touchscreen het soms tijdelijk op of begon het zijn eigen leven te lei(ij)den (soms zelf (onleesbare) teksten te typen).

Terug
Bovenaan