E-mail scan to mail op HP Deskjet 2134

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jdr
  • Startdatum Startdatum

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
Een Hp Deskjet 2134 kan normaal scan to mail aan. Na een panne met de inkt cartridge werd de printer even afgesloten en terug aangesloten. Alles functioneert weer maar 'scan to mail' gaat niet meer. Wat kan er mislopen?
Jdr

We zijn ondertussen met zijn allen het spoor bijster vrees ik.

@Jdr : kun je misschien eens duidelijk formuleren waarover je nog support wil ontvangen aub ?
Op duidelijke vragen komen vaak de beste antwoorden en omgekeerd ... ja, juist !

sorry het blijft natuurlijk scan to mail! . Trouwens de hele heisa is ontstaan door een probleem met de inktcassette en het afkoppelen van de printer (usb kabel ook losgedaan) dan een nieuwe cassette geplaatst en alles weer aangesloten. De scan to mail werkte dan niet meer en de foutmelding van het scanprogramma was dat waarschijnlijk de SMTP instellingen niet juist waren. Heb ondertussen de SMTP instellingen (telenet) gecontroleerd maar die zijn correct
De moeilijkheid om met U te corresponderen is het feit dat ik op mijn adres correspondeer en de miserie zich op een ander adres bevind.
Eigenlijk is er aan de configuratie na het terug aansluiten vd printer niets veranderd.
Ik dacht even dat het verwijderen van de printer en weer aansluiten geen wijziging in de configuratie kan aanbrengen of heb ik het fout?
Nu wil mijn vriend een nieuwe printer kopen maar als het probleem op het niveau van de Mailinstellingen of van W11 zit dan heeft die nieuwe printer geen zin en blameer ik mij. Heb ook al veel gesurft en zie dat er talloze berichten en zogezegde oplossingen zijn maar ...
Misschien de printersoftware terug installeren? Maar bij mij blijft de vraag wat het loskoppelen van de printer en weer aansluiten kan teweeg brengen. Met mijn bescheiden kennis doet dat niets aan de bestaande instellingen.
Wat me ook een beetje onzeker maakt zijn de instellingen van de oulook classic (waarmee hij wil blijven werken) en de outlook new. Als je in "standaard apps" kijkt naar de outlook instellingen kijkt dan zie ik het bos door de bomen niet meer.
Enfin ik hoop iets betere uitleg te hebben gegeven want inderdaad op afstand problemen oplossen is niet gemakkelijk.
Dank voor je moeite om me te helpen.

Je uitleg is helder maar ... biedt ons allemaal niet veel houvast om suggesties tot oplossing te doen. Dat realiseer je je waarschijnlijk ook wel.
Wel kan ik volgende zaken verhelderen :
  1. Het zenden van scanner-output naar je mailprogramma gebeurt volledig tussen scan-apparaat en PC op je eigen lokaal netwerk. Dus SMTP heeft daar niets mee te maken - gebeurt op IP-adres 192.168.x.x ;

2. als die foutmelding idd. over SMTP begon te praten duidt dat erop dat je mailprogramma de output wel detecteerde maar er niet in slaagt die te versturen naar een extern mailadres. Want dat is waar SMTP ev. bij te pas komt.

3. Maar dan moet je de draft-mail die niet kan worden verstuurd ook terug vinden in de 'outbox' van de betrokken mailapp. Dan moet je natuurlijk wel weten welke het is : Classic of New ... dat zou je in de standaard apps van de betrokken windows toch moeten kunnen vaststellen en/of de instellingen van de scanning applicatie.

4. Als je vriend toch beslist dat hij Classic wil blijven gebruiken (en ik kan hem geen ongelijk geven) dan zou een goed testproces er in bestaan om die Outlook (New) gewoon te verwijderen.
In de meeste gevallen kan je Outlook (new) verwijderen als je uitsluitend Outlook Classic gebruikt.

Outlook (new) verwijderen​

Via Instellingen:
  1. InstellingenAppsGeïnstalleerde apps
  2. Zoek naar Outlook (new) of gewoon Outlook
  3. Klik op de drie puntjes (...)
  4. Kies Verwijderen

Heeft dit invloed op Outlook Classic?​

Normaal niet.

Outlook Classic (onderdeel van Microsoft 365 of Office) is een volledig aparte toepassing. Het verwijderen van Outlook (new) verwijdert geen:
  • Outlook Classic
  • PST-bestanden
  • e-mailaccounts in Outlook Classic
  • Office/Microsoft 365

Let op​

Microsoft probeert Outlook (new) soms opnieuw te installeren via Windows Updates of Microsoft 365-updates. Het kan dus na verloop van tijd terug verschijnen.

Als je wil, kan ik ook tonen hoe je voorkomt dat Outlook (new) automatisch opnieuw wordt geïnstalleerd.

bedankt zal ik eens proberen, heb de installatie nu bij mij staan, geen over en weer geloop meer. Zullen toch een nieuwe printer kopen. Dit beestje is van 2006 en heeft zijn dienst goed gedaan. Maar nu moet je eens via bol.com of Hp zelf zoeken naar een geschikte printer die scan to mail aan kan. Verkopen doen ze graag maar technische vragen beantwoorden is met een chatbox en dat is waardeloos voor zoiets. Hp is helemaal een rotprogramma voor hulp.

Terug
Bovenaan