Opgelost Ryanair incheck, foto vaccin attest bijvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Men doet alle moeite van de wereld om je boardingpassen ingevuld te krijgen. En natuurlijk elk jaar of nu na 2 jaar weer 'n iets andere werkwijze.
Soms moet je de tijd van dat incheken verlengen anders valt de boel stil, snel, snel.
Op het laatste kan je foto's uploaden, denkelijk is dat de QR van je vaccinatie, plf en fcs. Is dat verplicht?
Ik heb enkel een papier van vaccinatie en de boardings van heen & terug zijn uitgprint. Die andere formulieren is pas 48 uur op voorhand te verkrijgen.
Normaal bij een verplicht in te vullen veld krijg je waarschuwing of geraak je niet verder, ik heb dat niet gezien. Ik ben al gaan googlen maar steeds info over andere dingen.
 
door alle formaliteiten en extra formulieren ingevuld bij te hebben, kan zeker géén kwaad er tekort hebben wel, riskeer je wel een boete!!!
helaas ben ik geen reisvogel, heb ook geen last van extra administratie ....
 
Gisteren gaan chatten met luchthaven Eindhoven. Die werken enkel overdag en vandaag antwoord gehad, zij weten het ook niet.
Naar mijngezondheid. be belde ik ook vandaag, te druk en de hoorn is ginds opgelegd.
Een zeer duur telefoontje zie ik ook niet zitten naar Ryanair.
Wat ik wel heb gedaan is mijn boardings, pasfoto en vaccin-attest gescand. Die ga ik plakken in die velden waar je foto's kan plaatsen. Voor hun is het dan wellicht minder controlewerk op de dagen van mijn incheck.
Ik vind het raar dat ik geen uitleg kan vinden over het gedeelte waar je foto's kan plakken. Mijn Boekingen foto s bijvoegen-veld.jpg
 
Ik zie in het midden van je screenshot toch hoe je foto's kan opladen ?
Daar staat dat PDF, JPEG en PNG worden doorgelaten : die laatste 2 zijn toch fotos ?
 
Maar wat plak je daar?
Vandaag ook zoiets met de bus ginds, geld is nooit aangekomen daar. Na 5 mails dan maar opnieuw geboekt, bb nu wel gelukt. Waar dat geld heen is. Mijn bank raadplegen denk ik. Bij PayPal zou zoiets niet kunnen.
 
Vandaag foto's gaan bijvoegen in mijn 'bekijk uw instapkaart'. Max 2 mB groot per upload en max 6 items. Mijne pas, vaccinatie-qr, boardings en plf 2 heb ik daar gezet.
Je moet dan indienen. Bij uitprinten(downloaden gaat ook) komen die geuploade items samen met je boardings tevoorschijn.
Denkelijk is dat veld bedoelt om mensen die met phone betalen en boeken. Thuis kan je dan inloggen en uitprinten. Met de phone maniakken zou je alles kunnen doen met die QR codes. Voor mij is zoiets een no go waarschijnlijk.
Alhoewel heb ik gisteren 'n Nokia 300 Asha gekocht voor 20 eu, bijna ongebruikt en daar alle .png foto's ingezet. In mijn Motorola 4G 2015 zit dat nu ook in en daar kun je vergroten/verschuiven tot je qr mooi zichtbaar is.
 
Door Covid heb je meer in orde te brengen dan enkel boardingpassen, ik had daar nog meer willen deponneren.
1 Keer per jaar vlieg ik maar en zie telkens meer mensen met hun phone de benodigde QR tonen of laten scannen.
De vliegmaatschappij zelf kan ook evtl wat checken op voorhand.
Ooit wordt ik daar slimmer in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan