Windows 11 router

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik zou graag in mijn router van Telenet geraken, ik ken het ip adres wel maar hoe met ik dit intypen in de browser aub.

thanks

ed
 

1724451045716.png


1724451013909.png
 
Laatst bewerkt:
Ddragon heeft gelijk
dan wifi netwerk kiezen daar kan je van alles zien en aanpassen.

bedankt voor mij mag het afgesloten worden hier als er niemand er niets meer aan heeft.

Bedankt allemaal.

ED
 
@The End was me net voor.

Maar toch eerst: Wat wil je daarin gaan aanpassen?
Als je niet veel over netwerken weet, beter vanaf blijven.
Voor je het weet... (Je kan wel steeds terug naar standaard instellingen)

Mijntelenet > Mijn producten > Netwerk: Je toestellen > Modem > Modem
Of:
Geavanceerde instellingen van je wireless modem
geen paniek, heb opleiding netwerken gedaan heb daar nog een dikke cursus over, kwestie van mijn brein wat te trainen, ik ga niets aanpassen, ik vroeg me af hoe het nu weer ging met port forwarding.
 
ik vermoed dat Telenet deze optie: portforwading op slot gedaan heeft. overijverige knutselaars ...

de zoekfunctie is toch handig:

 
Als iemand weet hoe het momenteel zit met die port-forwarding bij Telenet zou het wel nuttig zijn voor velen om dat hier even uit de doeken te doen.
Ben zelf géén Telenet-gebruiker meer : wie wel ?
 
hier wordt een mogelijke oplossing gegeven: (kan het zelf niet testen , ben hollander!)
 
Er is een jaar overgangsperiode, Telenet zal die wel maximaal rekken.
En het installeren van een eigen modem, zal dus ook een eigen router impliceren - en de beide samen wordt voor 90 % van de gebruikers een onbegonnen klus ...

Dus toch wel nuttig om nog even te informeren als je het weet, hoe het NU zit ...
 
Port forwarding is nog wel steeds in te stellen via het 'Mijn Telenet' portaal.
Zoals in de screenshot kan je bepaalde poorten (terecht) niet gebruiken hiervoor.

1724581844183.png


Een eigen router met Telenet is ook mogelijk, mits gebruik van de juiste modem. Helaas heeft Telenet maar 1 modem in zen gamma welke geschikt is hiervoor, de CV8560E.

Deze kan je in bridge zetten voor 1 toestel, maw het MAC adres van je (eigen) router. Uiteraard ook in te stellen in het Telenet portaal.

Bij gebruik van een andere modem van Telenet, kan je ook nog gebruik maken van een eigen router. Maar dan zit je wel met dubbele NAT. Wat ook nog eens connectie issues gaat geven wanneer je de Wifi van Telenet gaat gebruiken. Daarom raad ik dat niet aan.
 
Laatst bewerkt:
hier wordt een mogelijke oplossing gegeven: (kan het zelf niet testen , ben hollander!)
Heb net even die persoon zen vraag gelezen over die proxy waarover die link gaat. Maar ... het nut ontgaat me volledig om een http proxy van je eigen interne netwerk, extern te publiceren. Dat is gewoon absurd en ronduit gevaarlijk. Tenzij die kerel wilt dan de halve aardbol langs zen netwerk gaat passeren om god weet wat allemaal te doen. Authenticatie .... gaat tegen topsnelheid gebrute forced worden ook nog. Nee, die vraag is een mooi voorbeeld van hoe het zeker niet moet.
 
er is een bug op de pagina van port forwarding waarbij sommige gebruikers de mogelijkheid niet krijgen om de gewijzigde
instellingen op te slaan
ze willen je wel helpen met het instellen van de benodigde portforwarding regels
 
Terug
Bovenaan Onderaan