rare melding

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
een maimcontact van me heeft sedert een tijdje een ander mailadres bij Proximus.
als ik nu een mail krijg staat er ieder keer dat ik moet opletten , dat afzender misschien niet koosher is
IMG_20250512_000430.jpeg

maar ik weet wie het is en zou die melding ergens willen verwijderen voor de volgende mails , maar hoe , ik heb een Telenet webmailadres

kan je zonder de eigenlijke identiteit van de afzender hier prijs te geven toch een tipje van de sluier oplichten ? vb. wat staat er na de @ ? Is de naam voor de @ op één of andere manier afwijkend van de verwachting ?

Er klopt iets niet aan dit verhaal ... skynet adressen worden al een eeuwigheid niet meer toegewezen.
Het kan dus niet dat je correspondent sedert kort zo'n adres heeft gekregen.

M.a.w. dit adres heeft waarschijnlijk al een "heel leven" achter zich en staat misschien op ettelijke 'blacklists' ...

INFO :
Proximus wijst geen nieuwe @skynet.be e-mailadressen meer toe. Bestaande gebruikers kunnen hun @skynet.be-adres blijven gebruiken, maar het is niet meer mogelijk om nieuwe adressen met dit domein aan te maken. (Proximus Forum)

Als je een nieuw e-mailadres bij Proximus aanmaakt, zal dit automatisch eindigen op @proximus.be. Bestaande @skynet.be-adressen blijven actief zolang je ze niet verwijdert. Let op: als je een @skynet.be-alias verwijdert, kun je deze niet opnieuw aanmaken. (Proximus Forum, Proximus Forum)

Als je een bestaand @skynet.be-adres hebt en overstapt naar een nieuw Proximus-abonnement, kun je dit adres behouden. Na enkele veiligheidscontroles kan Proximus het adres koppelen aan je nieuwe account, zodat je geen e-mails verliest. (fr.forum.proximus.be)

Kortom, nieuwe @skynet.be-adressen worden niet meer uitgegeven, maar bestaande adressen blijven bruikbaar zolang je ze niet verwijdert.

ik ga ne keer tel. contact opnemen met die persoon
die mailt al jaren met een ander gezamelijk man/vrouw adres , ook skynet
nu dacht ik dat die persoon een nieuw eigen adres had aangevraagd maar misschien is het oud dat nu hergebruikt word dan
ik vertrouw allezins de mails want de mededelingen en antwoorden zijn niet verdacht te noemen
maar bedankt voor uw uitleg , ik informeer bij die persoon

Mijn Hotmail account zit ook bomvol spam, mails van een valse post nl tot zelfs douane met een pakje dat daar ligt en oplopende kosten. Ik doe aankopen via gmail en zet ze telkens in een map voor overzicht en tegen belagers.
Bij mijn nieuwe laptop w11 zal er een nieuw account komen voor die windows, die hotmail mogen ze........

Ik kan enkel zeggen, meer naar TS toe, dat Telenet een reputatie heeft voor falende spamfiltering - zowel voor het niet detecteren als voor valse spammeldingen waardoor mails verloren gaan...
En zoals je uit bovenstaande post kan afleiden doet het fenomeen zich overal met alle providers voor : hotmail, gmail, telenet etc... maar in verschillende mate.

@hobbyman Je moet misschien de mogelijkheden voor junk/spam filtering van de mailcliënt-sofware eens bekijken. Want ik heb de indruk dat je daar niet mee werkt. In aparte folders zetten lost natuurlijk niets op...
Gebruik je enkel de webmail versie van je mail account, tja _ dan kan je enkel ondergaan.

Thunderbird gebruik ik en na een paar maal aanduiden spam leert hij bij. Maar talrijke nieuwe spam komt binnen zoals uwe icloud zit vol, insurance, credits, enz. Ik denk dat mijn hotmail account te grabbel ligt als boksbal.
3 Gmail en 1 hotmail heb ik. Ga ik veranderen naar 1 gmail account. Maar voor W11 ......., wat zou kunnen dienen?

Maar voor W11 ......., wat zou kunnen dienen?
Ik begrijp je vraag niet echt, ik gebruik Thunderbird en Windows 11 zonder problemen. (ik heb 5 email accounts)
één heel privé (alleen mijn dokter of de overheid)
twee voor de fora dat ik bezoek.
één voor de clubjes waarvan ik de administratie beheer
en een waar ik de rest dump beveiligd met een heel sterk wachtwoord.

1. Als je een nieuw gmail adres aanmaakt zorg voor een degelijk paswoord.
Kan je onder andere doen met een password generator zoals deze:
https://delinea.com/resources/password-generator-it-tool
Er zijn er meerdere. (ik heb geen aandelen ;) )
Daarnaast kan je checken of je email adres(en) zich bevinden in een gekraakte database via:
https://haveibeenpwned.com/
Hetzelfde is van toepassing voor je email wachtwoorden.
https://haveibeenpwned.com/Passwords
Sorry dat ik het zeg maar het lijkt mij dat je vroeger nogal onzorgvuldig hebt omgesprongen met links aan te klikken en waar jij je email gegevens hebt doorgegeven.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan