Windows 10 Rare foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb gisteren mijn D drive vervangen. Oude gaf met christaldiskinfo geen fouten. Temperatuur was nog goed maar soms hoorde ik een vervelend gezoem.
De oude D schijf zit nu ook in de pc als E schijf. Alles is verzet naar de nieuwe D. Maar de E schijf met de oude soft bestaat dus ook nog.
Vandaag kreeg ik 2 maal volgende melding. Alles lijkt me nog aangesloten. Begrijp niet wat er mis is.

Knipsel 1.JPG
Knipsel.JPG
 
je dient eens via start>instellingen naar apparaten te gaan
klik in apparaten bij "andere apparaten " op de betreffende"Device" en verwijder deze..
koppel deze daarna terug aan
 
Er wordt geen device gespecifieerd. Enige wat ik zie is een bluetooth. Deze heb ik verwijderd uit de lijst. En opnieuw ingestoken.
Kijk eens of de foutmelding nu wegblijft. Maar krijg die melding weer na een tijdje.
 
dan dien jij eens via schijfbeheer te kijken of deze daar vermeld word ..
al mijn externe usb schijven alsook mijn telefoon en mijn headset worden vermeld onder "andere apparaten "
 
Er liggen geen externe schijven aan. Op USB 3.0 een hub met toetsenbord er in. Muis in USB. Koptelefoon. Een cardreader in het toestel. Monitor aangesloten. Printer staat niet op.

Begrijp dus niet wat het kan zijn.
 
het gaat dus om een interneschijf dacht dat het om een externe ging ..
zie je deze dan ook via schijfbeheer .
*heb jij je systeem al eens herstart ..
 
In schijfbeheer enkel de 3 HDD's en de cardreader te zien. Klopt daar met wat er aangesloten is. Ja, systeem reeds herstart. Heeft zelfs een paar uur volledig uit geweest.
 
via start>instellingen typ je in het zoekvenster beveiliging en onderhoud (klik deze aan ) en open vervolgens onderhoud ..
schakel vervolgens bestandsgeschiedenis uit en daarna na laat ons zeggen 1 minuutje weer aan mogelijk dat je dan de locatie dient op te geven waar deze bestandsgeschiedenis dient opgeslagen teworden .
 
bewaar jij deze bestandjes op de C (niet aanbevolen )
hij geeft aan dat de verbinding verbroken is en tevens staat deze uitgeschakkeld ... zet deze vervolgens aan
 
Ja, ik heb die verbinding afgebroken op Uw aangeven. Dacht dat met inschakelen die terug naar de gewone C zou gaan.
Maar weet niet hoe hij dan de C (F) wil opslaan. Die is maar gebruikt voor mijn clone's te maken.
Zou die wel bewaren op mijn D schijf maar die krijg ik niet te zien als ik aangeef dat ik een andere drive wil zien. Zie enkel de E om naar te schrijven . Kan die niet veranderen.
 
via start>instellingen >systeem >opslag verder klikken op de regel opslaggebruik op andere stations weergeven ..
als deze hier niet te verplaatsen zijn dan dien je deze te verwijderen ..
ga dan wederom naar onderhoud toe en klik verder bij bestandsgeschiedenis op instellingen wijzigen ..>geavanceerde instellingen ..>versies opschonen .. selecteer alles behalve de laatste .. en klik op opruimen >daarna klik je op stoppen zodat deze bestandsgeschiedenis gestopt word en schakel je deze vervolgens ook uit ..
controleer de opslag locaties van je bestandsgeschijdenis en indien deze er vermeld staat verwijder je deze gehele map..
**als deze vervolgens verwijderd is ga je bestandsgeschiedenis terug inschakelen en ook starten ..vervolgens zal deze een opslag locatie voorstellen maar dit zou dus nooit op de C mogen zijn .
bij mij word standaard de usb schijf K genomen ... indien ik deze optie zou inschakelen .
 
Heb ik bestandsgeschiedenis wel nodig? Ik lees dat dit voor het grootste deel belangrijk is om een back-up te verzetten. Ik maak heel regelmatig clone's. Dus back-up gebruik ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan