Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Inloggen op de server van mijn werk via RES ONE Workspace 2015 dat in the cloud draait heb ik geen problemen om met mijn iPad alle programma's te openen en alles te doen wat ik wil doen.
Maar als ik via extern bureaublad met mijn iPad inlogt op 1 van mijn pc's heb ik geen touchscreen. Inmiddels alle instellingen geprobeerd, maar helaas.
Heel vervelend omdat ik dan alles via het bluetooth keyboard moet bedienen en dat betekend dat ik alles via de cursortoetsen en de entertoets moet bedienen.
Zelfs de pictogrammen op het bureaublad moet ik met de cursor toetsen navigeren en dan via de entertoets aanklikken om iets op te starten.
Heel vervelend ook dat ik de scrollbar in bijvoorbeeld excel niet kan gebruiken en dat is lastig als je via de cursor toetsen naar cel A9067 moet gaan. Daar ben ik wel wat minuten mee bezig en als ik dan terug moet naar bijvoorbeeld A1 ben ik weer enkele minuten onderweg. Dat programmeert niet echt lekker.

Mijn laatste optie is om ook met RES ONE Workspace te gaan werken, maar eigenlijk wil ik dit helemaal niet voor 1 gebruikersprofiel. Een beetje overkill.
Een pc moet volgens mij toch volledig via het extern bureaublad over te nemen zijn met een iOS besturing met gebruikmaking van het touchcreen.

Wat zou hiervoor in godsnaam de oplossing kunnen zijn. Ik ben er inmiddels al wat maanden mee bezig om het touchscreen aan de praat te krijgen. Alles is volledig up-to-date.
 
Laatst bewerkt:
Heb volgende gevonden. valt te proberen. Kan het me momenteel moeillijk visualiseren.

Tap the connection bar to display the utility bar at the top of the screen. The utility bar enables switching between mouse modes.

Bron:
https://social.technet.microsoft.com/Forums/windowsserver/en-US/b8ad9051-b5a9-43d2-bac9-5fdbd410f4c1/no-touch-only-mouse-pointer-from-ipad-connected-ro-windows-2012-r2-terminal-server?forum=winRDc


Maak je een rechtstreekse RDP verbinding extern naar je interne workstation? VPN, Extern adres, ...?
 
Ik neem gewoon het bureaublad van een pc over in het lokale netwerk hier thuis via mijn ipad en dan is het heel irritant dat daarna het touchscreen niet wil werken en ik alles via het bluetooth keyboard moet bedienen.

Linkje ga ik morgens eens naar kijken. thnx

Als ik inlog met de inlog op de server van mijn werk die ergens weet ik veel waar in de Cloud draait heb ik wel mijn touchscreen. Hier neem ik ook het bureaublad van mijn account over. Dat werkt dus wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan