Software Probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik gebruik al heel lang het programmaatje "Simple Sticky Notes" Helaas heb ik nu een probleempje daarmee, want iedere keer wanneer de computer opnieuw opstart, krijg ik de volgende melding: "Couldn't open the database. Please try with a WebKit nightly with this feature enabled" en Ik weet niet wat dit betekent en wat ik kan doen om die melding te voorkomen. Ik gebruik Windows 11. Wie kan helpen om dit probleempje te verhelpen? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Hallo allemaal,
Intussen heb ik het al zelf kunnen oplossen. Het had te maken met een eerder ingestelde Extentie in de Edge Browser, dat moet ik ooit zelf gedaan hebben denk ik, maar dat wist ik niet meer. Ik keek bij de Extenties in de Edge Browser en vond deze bij de actieve extenties. Ik heb hem uitgeschakeld en dat had tot gevolg dat de ongewenste melding niet meer verscheen. Ik dank iedereen nog voor het "meedenken" en nog een fijne Zondag gewenst.
Groet,
Cor
Hoi Philip, daar verwijst de melding naar. Zie bijgevoegde afbeelding.
Screenshot (20231105-104635)1.jpg

Groet,
Cor
 
Hoi Wivy, Windows zover ik weet. Intussen heb ik "Simple Sticky Notes" al grondig verwijderd met "Geek Uninstaller" en ook al een schijfopruiming gedaan. Dat heeft helaas niets geholpen: deze ongewenste melding verschijnt nog steeds bij de opstart van Windows 11.
Groetjes,
Cor
 
' Sticky Notes ' zit standaard in win 11: ' plaknotities ' vermoedelijk komen je meldingen van deze!
en dit staat standaard bij ' windows app ' maw je hebt die waarschijnlijk gedeeltelijk verwijderd ....
waarom iets downloaden dat al standaard in je windows zit?
kan je met ' Geek Uninstaller ' ook windows apps verwijderen zoals bij Revo?
 
Hoi Wivy, Zover ik weet is Simple Sticky notes een App, die ik als App heb gedownload van deze Site: https://www.simplestickynotes.com/download/ Ik gebruikte hem al heel lang, zonder enig probleem. Windows 11 heeft ook een soortgelijke App, die heet "Plaknotities" en die zit inderdaad standaard in Windows 11. Deze gebruik ik momenteel ook. Geek uninstaller werkt ongeveer zoals Revo (verwijdert ook grondig), hoewel ik vermoed dat Revo nog grondiger opruimt dan Geek. Het lijkt er op dat deze ongewenste melding met de Edge Browser te maken heeft. Zou ik Edge kunnen verwijderen en eventueel later weer her-installeren?
Cor
 
Hallo allemaal,
Intussen heb ik het al zelf kunnen oplossen. Het had te maken met een eerder ingestelde Extentie in de Edge Browser, dat moet ik ooit zelf gedaan hebben denk ik, maar dat wist ik niet meer. Ik keek bij de Extenties in de Edge Browser en vond deze bij de actieve extenties. Ik heb hem uitgeschakeld en dat had tot gevolg dat de ongewenste melding niet meer verscheen. Ik dank iedereen nog voor het "meedenken" en nog een fijne Zondag gewenst.
Groet,
Cor
 
Oplossing
Ik zat net te bedenken dat 'Anypage Sticky Note ' en 'Simple Sticky Notes' niet hetzelfde was.
Extensies kijk je inderdaad best op periodieke basis eens na en je stelt jezelf ook best dan de vraag : heb ik deze nog nodig ? Vind ik deze nuttig werk doen of ben ik ondertussen zelfs vergeten dat ik hem ingeschakeld heb ? Indien niet nodig -> opruimen = verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan